۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۶۳۲۱۲
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

انسان در آخرت نتیجه انتخاب خود را می‌بیند

انسان در آخرت نتیجه انتخاب خود را می‌بیند
اصفهان - رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان اینکه انسان در دنیا حق انتخاب دارد، اما در آخرت حق انتخاب از او گرفته می‌شود، گفت: انسان در آخرت نتیجه انتخاب خود را می‌بیند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شنبه شب در مراسم عزاداری دهه سوم محرم هیات فرهنگی مهتدون کاشان که در پارک بزرگ ملت واقع در میدان خرمشهر کاشان برگزار شد، گفت: دنیا میدان مسابقه است و انسان‌ها در این میدان مسابقه مختار هستند در سپاه امام حسین (ع) باشند یا در سپاه عمرسعد باشند.

وی افزود: انسان در میدان مسابقه دنیا آزاد است تا عفت و حجاب یا بی حیایی، مال حلال و حلال خوری یا ساده زیستی و قناعت و انفاق، تجمل گرایی و اصراف یاحرام خواری را انتخاب کند و در این راه هیچ مانعی سد راه او وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری گفت: انسان در این میدان مسابقه می‌تواند، دنیا یا آخرت خود را آباد کند یا پرورش جسم و یا تعالی روح را برای خود انتخاب کند تا به سعادت و یا شقاوت برسد.

وی با اشاره به اینکه انسان در دنیا حق انتخاب دارد، اما در آخرت حق انتخاب از او گرفته می‌شود اظهار داشت: انسان در آخرت مجبور است نتیجه و دستاورد انتخاب خود در دنیا را ببیند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، انسان دوست دارد به دنیا برگردد تا انتخاب درست انجام دهد و اشتباه خود را جبران کند، اما هیچ راهی برای بازگشت و جبران مافات ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری افزود: اگر انسان دردنیا توبه کند راه بازگشت برایش باز است و خداوند آماده بازگشت بندگانش به صراط مستقیم و قبولی توبه را دارد، اما در آخرت راه بازگشت و توبه بسته می‌شود و خداوند که در دنیا توبه پذیر است در آخرت توبه پذیرنیست./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
زمانی شیخ بهایی به قدر زیادی بیش از (١٥٠٠ دینار ) مبتلا شد به گونه که از هیچ راهی قادر به ادای آن نبود و چند روز از شدت هم و غم تمام از کارهای خود بازمانده بود . وی نقل کرده که در همان ایام به دعایی برخوردم و تکرار کردم و از راهی که گمان نمی‌کردم در مدت کوتاهی دیون من ادا شد .دعای مزبور این است : 《 اللّهُمَّ أَغنِنی بِحَلالِکَ عَن حَرامِکَ وَ بِفَضلِکَ عَمَّن سِواکَ 》یعنی خدایا ، با حلالت از حرامت ،و با فضل خودت از غیر خودت مرا بی نیاز کن . بعد از نمازها این را تکرار کنید و تعداد ندارد . مضمونش نیز بسیار عالی است .
1
0