۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۶۶۳۲۸۰
حجت الاسلام تقی پور مطرح کرد؛

یک بام و دو هوای غرب در مسأله آزادی بیان

یک بام و دو هوای غرب در مسأله آزادی بیان
مازندران - امام جمعه رامسر، آزادی بیان خواندن اهانت به ساحت پیامبر در برابر اعمال قانون برای انتقاد کنندگان از هلوکاست را یک بام و دو هوای غرب در مسأله آزادی بیان دانست.

حجت الاسلام حسین تقی پور، امام جمعه رامسر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران با محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت نبی مکرم اسلام، گفت: در اسناد و حقوق بین المللی، آزادی بیان دارای محدودیت و برای آزادی عقیده محدودیتی وجود ندارد.

وی با بیان این که در اسناد بین المللی توهین به مقدسات دینی از هر مذهبی مجازات دارد، افزود: عمل آقایان مدعی قانون مداری در سطح بین المللی نشان می دهد آزادی بیان مطلق نیست چون در قوانین آنها هر کسی نسبت به هلوکاست انتقاد کند زندانی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که چرا باید مراسم عزاداری سیدالشهدا در برخی کشورها با گلوله پاسخ داده شود، گفت: حجاب برای دانش آموزان و دانشجویان در اروپا، آمریکا و برخی قاره های دیگر آزاد نیست و اگر بنای بر آزادی بیان و عمل است چرا شاهد رفتار یک بام و دو هوا در این کشورها هستیم.

حجت الاسلام تقی پور در ادامه سخنان خود افزود: این که یک نشریه فرانسوی به پیامبر گرامی اسلام اهانت کند و رییس جمهور فرانسه نیز این اهانت را آزادی بیان تعبیر کند به طور قطع و یقین رد گم کنی است.

امام جمعه رامسر با بیان این که برابر حقوق و اسناد بین المللی آنها چنین رفتارهایی تا این حد هم آزادی نیست، بیان داشت: اگر هر از چند گاهی چنین اتفاقاتی را در کشورهای غربی علیه مقدسات دینی شاهد هستیم نشان دهنده مسیر انحرافی است که آنها در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: صحنه گردانان اهانت به پیامبر گرامی اسلام چون می خواهند رژیم صهیونیستی و طرح ها و نقشه های آنها در خاورمیانه به مرحله و منصه ظهور برسد به همین دلیل هر از چند گاهی برای این که افکار عمومی دنیا را منحرف کنند و دیده ها به جای دیگری معطوف شود دست به چنین حاشیه سازی های می زنند.

حجت الاسلام تقی پور خاطرنشان کرد: عادی سازی روابط برخی شیوخ خلیج فارس نظیر امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی سبب شده بازیگر این نقش فرانسه باشد همان طور که در دفعات گذشته دانمارک بازیگر این نقش بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که این اهانت را برابر با هیچ یک از قوانین پذیرفته شده غربی ها هم نمی دانیم و به شدت محکوم می کنیم، بیان داشت: از همه مسلمین جهان می خواهیم در این خصوص قاطعانه به میدان بیایند و به این شبهه علمی و عملی پاسخ دهند./950/

ارسال نظرات