۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۶۶۳۲۹۹
دبیر علمی دهمین کنگره علمی امام سجاد(ع) خبر داد؛

انتشار مقالات برگزیده پیرامون شخصیت امام سجاد در ۱۳ جلد

انتشار مقالات برگزیده پیرامون شخصیت امام سجاد در ۱۳ جلد
دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) از انتشار ۱۵۰۰ مقاله برگزیده این کنگره در قالب ۱۳ جلد خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی لبخندان دبیر علمی دهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) عصر امروز در ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سید العابدین(ع) که در سالن امام خامنه ای حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به پیشینه 10 ساله کنگره امام سجاد(ع) اظهار داشت: پیشینه این کنگره به 10 سال پیش بر می گردد که پیشنهادی از سوی ستاد عالی کانون های مساجد کشور مطرح شد که هر استانی متقبل گرامیداشت یکی از معصومان(ع) شود که مردم هرمزگان به جد این مسأله را پیش گرفتند و امسال دهمین سال این کنگره را برگزار می کنند.

وی با اشاره به شعاع کنگره امام سجاد(ع) در کشورهای مختلف گفت: در فاصله زمانی این 10 سال اتفاقات مبارکی در هرمزگان و کشور اتفاق افتاده و این افتخار را داریم که در 26 کشور برنامه ریزی هایی در این راستا انجام شده است و شعاع این کنگره را گسترانده اند.

دبیر علمی کنگره علمی امام سجاد(ع) به ارسال پیام از سوی مراجع عظام تقلید به این کنگره اشاره و تصریح کرد: این 10 کنگره امام سجاد(ع) که در طی 10 سال گذشته برگزار شده است، هر سال با پیام یکی از مراجع بزرگوار برگزار شده که در مجموع با نشست های علمی، 15 پیام از مراجع در این کنگره قرائت شده است؛ امسال نیز آیین افتتاحیه این کنگره با پیام حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد و امروز در ششمین نشست پیام حضرت آیت الله علوی گرگانی پخش خواهد شد و فردا در آیین اختتامیه کنگره امام سجاد(ع) در تهران شاهد پیام آیت الله سبحانی خواهیم بود.

حجت الاسلام لبخندان اظهار داشت: در راستای برگزاری دهمین کنگره امام سجاد(ع) بیش از 70 نشست علمی در هرمزگان برگزار شد و 14 استان نیز نشست های علمی در راستای این کنگره برگزار کردند.

وی با بیان این که حاصل فعالیت های 10 سال برگزاری کنگره امام سجاد(ع) در بیش از 20 کتاب منتشر شده است، گفت: 1500 مقاله برگزیده این کنگره در قالب 13 جلد به چاپ رسیده و فردا نیز در مراسم اختتامیه این کنگره در تهران از سه جلد کتاب مربوط به این کنگره رونمایی خواهد شد.

دبیر علمی کنگره علمی امام سجاد(ع) تصریح کرد: تا پیش از برگزاری این کنگره در 10 سال گذشته، در هرمزگان حافظ صحیفه نداشتیم اما امروز در کنار حفظ قرآن، 50 نفر حافظ صحیفه سجادیه شده اند.

وی افزود: امسال برای اولین بار کشورهایی که پای کار برگزاری این کنگره آمدند و وبینارها و نشست های علمی در راستای کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را برگزار کردند، دو برابر سنوات گذشته شد.

حجت الاسلام لبخندان اظهار داشت: کارهای جنبی عام المنفعه زیادی در کنار این 10 کنگره صورت گرفته، تحت عنوان نذر امام سجاد(ع) و کمک به فقرا و مستمندان بیش از پیش شده است که در دهمین کنگره اموری از جمله افتتاح مرکز نیکوکاری سجادیه و آزادی زندانیان انجام شده است./822/پ202/ق

ارسال نظرات