۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۶۳۲۵۸
عضو اتاق تبلیغ خراسان تأکید کرد؛

ضرورت الگو گرفتن از سیره اهل بیت در مدیریت بحران

ضرورت الگو گرفتن از سیره اهل بیت در مدیریت بحران
خراسان رضوی - حجت الاسلام طباطبایی گفت: توکل، واگذاری به خدا، تسلیم بودن در برابر خدا و راضی بودن به قضای الهی از سیره اهل بیت و راهکارهای حل بحران ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام طباطبایی، عضو اتاق تبلیغ خراسان امروز در مراسم روز شهادت امام سجاد(ع) در جوار بارگاه مطهر رضوی به اهمیت مدیریت درست در زندگی با توجه به سیره زندگی امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد.

وی اظهار کرد: انسان در دوران زندگی با بحران های مختلفی روبرو است که می تواند با مدیریت صحیح از این بحران ها خارج شود از جمله این بحران ها ازدواج، انتخاب شغل و پیش آمدهای تلخ زندگی است.

حجت الاسلام طباطبایی به مدیریت مناسب اهل بیت(ع) در سختی ها اشاره و بیان داشت: ائمه معصومین در بحران هایی که پیش می آمد، به درستی مدیریت کرده و خلق را راهنمایی کردند، توکل، واگذاری به خدا، تسلیم بودن در برابر خدا و راضی بودن به قضای الهی از راهکارهای حل بحران ها است که با این راضی بودن به قضای الهی موجب شد که اهل بیت همه مشکلات را به عنوان آینده ای بالاتر ببینند و تسلیم در برابر قضای الهی شوند.

سخنران حرم مطهر رضوی پیش آمدهای تلخ زندگی را از جمله دوران های زندگی بیان و ابراز کرد: حضرت زینب(س) در بحران های شدید زندگی قرار گرفت، آن قدر این بحران ها شدید بود که برای افراد عادی قابل تحمل نبود ولی ایشان مدیریت بالا و والا داشت.

وی افزود:  شهادت مادر، شهادت پدر، مسموم شدن و شهادت امام حسن(ع)، دوران سخت حضور در کربلا به همراه امام حسین(ع)، شهادت سیدالشهدا(ع) و یارانش و اسارت اهل بیت(ع) از جمله پیش آمدهای تلخ زندگی حضرت زینب(س) است که این بانوی باعظمت اسلام توانست مدیریت کرده و بحران سنگین اسارت را نیز به آسانی حل کرد.

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: حضرت زینب کبری(س) سفری را از روز عاشورا شروع کرد، وقتی وارد شام می شود مردم شام پایکوبی می کردند اما با قرائت خطبه و رسوا کردن بنی امیه هنگامی که از شام خارج می شود، همه مردم در عزای سیدالشهدا(ع) عزادار می شوند و در 20 محرم با کمال عزت از شام برگشت و آخر ماه صفر با کمال عزت وارد مدینه شد چون بحران ها را مدیریت کرد.

کارشناس مذهبی با تأکید به مدیریت صحیح در انجام امور، افزود: متاسفانه برخی از مدیران ما به درد مدیریت نمی خورند اما آن ها را در مسند قدرت گذاشتند و شاهد هستیم که وضعیت اقتصاد چگونه است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات