۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۶۳۲۲۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد؛

خدمات‌رسانی به مردم محروم؛ مصداق بارز توفیق الهی

خدمات‌رسانی به مردم محروم؛ مصداق بارز توفیق الهی
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی گفت: یکی از الطاف و توفیقات الهی به بندگان این است که به نیازمندان یاری رسانده و مشکلاتشان را برطرف می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار اعضای گروه‌های جهادی فعال درزمینهٔ رفع مشکلات و نیازمندی‌های مردم مناطق محروم، اظهار کرد: یکی از فرهنگ‌های ناب اسلامی و دینی مسلمانان این است که به نیازمندان کمک می‌کنند.

وی افزود: نیازمندان در هر زمانی قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند؛ ازاین‌رو باید در تمامی جوامع بشری کمک کردن به نیازمند فرهنگ آن جامعه شود و این موضوع در فرهنگ اسلام اهمیت مضاعفی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران فرهنگ کمک کردن به نیازمندان از اوایل انقلاب تابه‌حال به‌خوبی دیده می‌شود که نمونه بارز آن در کرونا با طرح مواسات و کمک مؤمنانه به منصه ظهور رسید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی اظهار کرد: کمک به نیازمندان باید در جامعه گسترش پیدا کند تا این فرهنگ مؤمنانه در جامعه تجلی پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه امور معنوی قابل تزاحم نیستند، افزود: از بدو تولد بشر تمامی جنگ‌ها و نفرت‌ها برای غلبه کردن بر امور مادیات هست به این دلیل امور مادی تزاحم در آن راه دارد برخلاف امور معنوی که قابل تزاحم نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در امور معنوی تزاحم راهی ندارد و هرکه می‌خواهد به اوج معنویت برسد راهش باز است و اصل دین خدا هم بر اساس حب و دوستی بنا شده است.

وی اظهار کرد: سیره و آموزه تمامی اهل‌بیت (ع) کمک کردن به نیازمندان بود و وجدان انسانی هم این آموزه مهم را می‌طلبد که اول غیر خود را ببیند و به کمک آنان بیایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: برای اینکه محبت و کمک به نوع‌دوستی ما در جامعه رونق پیدا کند باید این فرهنگ و آموزه اهل‌بیت (ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی ضمن تسلیت فرارسیدن سالگرد شهادت امام زین‌العابدین (ع)، به اشاره به یاری‌رساندن امام سجاد (ع) به محرومان و نیازمندان، افزود: در شهادت امام سجاد (ع) زمانی که می‌خواستند شیعیان حضرت را غسل دهند اثرات جراحت بر دوش ایشان دیده می‌شد که مربوط به خدمات‌رسانی و باری بود که به خانه محرومین می‌بردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: یکی از الطاف و توفیقات الهی به بندگان به‌ویژه مسؤولان این است که به نیازمندان یاری رسانده و مشکلاتشان را برطرف می‌کنند.

وی اظهار کرد: در بحث کرونا تمامی کشورهای ابرقدرت دنیا خواری و ذلالت خود را به چشم خود دیدند که نتوانستند خدمات و امکانات اولیه را به بیماران کرونایی دهند اما به یاری خداوند و به همت مردم و مسؤولان در نظام جمهوری اسلامی این یاری و کمک مؤمنانه به‌وضوح دیده شد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات