۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۶۳۴۰۹
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مدیریت اقتصادی کشور ضعیف است

مدیریت اقتصادی کشور ضعیف است
خراسان رضوی - استاد حوزه علمیه با گلایه از دولتمردان در مدیریت نادرست اقتصادی، گفت: مدیریت اقتصادی کشور ضعیف است، ما مدیری یوسف وار می خواهیم تا گشایش اقتصادی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم شام شهادت امام سجاد(ع) در جوار بارگاه مطهر رضوی با اشاره به خفقان شدید در شام و کوفه در زمان امام حسین(ع) و امام سجاد(ع)، گفت: معاویه برای حکومت بر مردم شام آن ها را در بدعت در دین و در جهالت نگه می داشت.

وی با اشاره به تعریف انبیا و امامان از خود در شرایط خاص، اظهار کرد: قرآن می گوید از خود تعریف نکنید مگر این که خطری باشد و یا شما تخصص دارید و می توانید مشکل را حل کنید و یا تهمت می زدند و آبرو می برند چنانچه که امام حسین(ع) در روز عاشورا از خود تعریف می کند همچنین زمان تحقیر دشمن و برای هدایت مردم از خود تعریف کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی افزود: حضرت یوسف نیز برای هدایت مردم و حل کردن مشکلات اقتصادی مردم مصر از خود تعریف می کند و از حاکم وقت می خواهد که او را به وزارت خزانه داری منصوب کند و بیان می کند من هم حفیظ هستم و هم علم دارم، امروز نیز ما اقتصاددانانی مانند حضرت یوسف می خواهیم تا هم تعهد داشته و دزدی و اختلاس نکنند و هم عالم باشند چون متدین بودن و علم نداشتن گره ای از مردم را حل نمی کند.

استاد حوزه علمیه با گلایه از دولتمردان در مدیریت نادرست و سختی معیشتی مردم، ابراز کرد: امروز وضعیت اقتصادی نابسامان است و هیچ کسی پاسخگوی این افسار گسیختگی اقتصادی نیست، این وضعیت اقتصادی را گردن کرونا و تحریم نیندازید و قبول کنید ضعف  مدیریت است، مردم به احترام انقلاب و خون شهدا و رهبری سکوت می کنند.

وی خطاب به دولتمردان بیان داشت: رهبری چه قدر فرمودند که دولت کارهای سریع در پایین آوردن قیمت ها و بالاآوردن ارزش پول ملی انجام دهد اما گویا این ها برعکس شنیده اید و جابجا عمل می کنند، قیمت ها را بالا برده و ارزش پول ملی را کاهش دادید، کجا می روید؟ به مردم فشار می آید، فکری کنید؛ گاهی طرح ها برعکس جواب می دهد، در جلسات ننشینید و کلی گویی کنید، می گوید گشایش می شود اما این تعبیر به گشایش ها چیزها را می بندد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اظهار کرد: برخی مدیران آدم های خوبی هستند اما علم لازم را ندارند و دولت باید این ها را جابجا کند، مدیریت اقتصادی کشور ضعیف است، ما مدیر یوسف واری می خواهیم تا گشایش اقتصادی ایجاد کند.

سخنران برجسته کشوری خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در سخنرانی خود برای مردم شام ویژگی های علم، بردباری، سخاوت، شجاعت، فصاحت و محبت در قلوب مومنین را برای اهل بیت(ع) بر می شمارد، حضرت با سخنرانی خود مردم شام را بیدار کرد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات