۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۶۶۳۴۹۸
حجت الاسلام عظیمی‌فر:

حوزه منهای قرآن کریم چیزی برای عرضه ندارد

حوزه منهای قرآن کریم چیزی برای عرضه ندارد
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه منهای قرآن کریم هیچ چیزی برای عرضه ندارد، گفت: قوی ترین برهان ها به واسطه قرآن کریم در دست ما حوزویان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسین عظیمی‌فر رییس مرکز تخصصی تفسیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) عصر امروز در آیین آغاز سال تحصیلی این مرکز تخصصی با اشاره به ضرورت مأنوس بودن طلاب و روحانیون با قرآن کریم گفت: هر سالی که از تحصیل ما در عرصه تفسیر قرآن کریم می گذرد، باید قدردانی بیشتری نسبت به توفیقات الهی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن کریم، هر آنچه در اختیار ما قرار دارد از نعمت های الهی به شمار می رود، اظهار داشت: در میان نعمات الهی، «سخن گفتن» و «شنیدن» از نعمات بزرگ به شمار می رود، زیرا اگر سخن نبود، تفهیم و تفهم، ارتباطات اجتماعی، پیشرفت و تکامل وجود نداشت.

حجت الاسلام عظیمی‌فر با تأکید بر اینکه قرآن کریم بهترین سخن و بهترین کلام است، عنوان کرد: امروز بشریت به دنبال برهان و سخنان محکم و قابل یقین بوده و باید بدانیم که قوی ترین برهان ها به واسطه قرآن کریم در دست ما حوزویان قرار دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حوزه منهای قرآن کریم هیچ چیزی برای عرضه ندارد، زیرا دستش از برهان تهی می شود، تأکید کرد: برای پیشرفت و رسیدن به رشد و کمال باید مبانی علمی را به خوبی گوش دهیم؛ امروز طلاب باید بدانند که اگر می خواهند محصل موفقی باشند باید قدرت استماع خود را تقویت کنند، زیرا قوام تحصیل به استماع است.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروز جامعه بشری از آن جهت که در برابر سخن حق سکوت نمی کند، نتوانسته است سخن خداوند را بشنود، اضافه کرد: بزرگترین اندیشمندان و دانشمندان در سراسر جهان ابتدا قوه استماع خود را تقویت کرده اند و دروس خود را به خوبی گوش داده اند تا اینکه به رشد و کمال رسیده اند، از این رو طلاب باید برای پیشرفت کردن باید قوه شنیداری خود را تقویت کنند.

حجت الاسلام عظیمی‌فر با قرائت آیه شریفه «و ما ینطق عن الهوی ان هو الا وحی یوحی» و با بیان اینکه طلاب باید با الگوبرداری از سیره نبوی در برابر کلام حق خاضع و خاشع باشند، افزود: پیامبر اکرم(ص) در بیان سخنانشان هیچگونه هوای نفسانی نداشتند؛ ما باید سیره ایشان درس بگیریم./841/پ202/ق

ارسال نظرات