۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
کد خبر: ۶۶۳۵۱۰
مجمع علما و اندیشمندان شیعه پاکستان مطرح کردند؛

خیانت برخی سران عرب به فلسطین ننگ‌آور است

خیانت برخی سران عرب به فلسطین ننگ‌آور است
مجمع علما و اندیشمندان شیعه پاکستان ترویج اسلام‌هراسی غرب را ترفند استکبار جهانی برای انحراف افکار عمومی از مسائل مهم مسلمانان از جمله فلسطین دانست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همایش مشترک علما، اندیشمندان و مداحان اهل‌بیت علیهم السلام با حضور شخصیت‌های برجسته سیاسی و مذهبی شیعیان، روسای احزاب و فعالان مدنی و اجتماعی در شهر اسلام‌آباد پایتخت پاکستان برگزار شد.

شرکت کنندگان اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی‌ابدو در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی (ص) و کتاب آسمانی مسلمانان در کشورهای اروپایی را به شدت محکوم کردند.

آنان تاکید داشتند: اهانت به مقدسات اسلامی و موج جدید اسلام‌هراسی در غرب هدفی جز تحریک احساسات مسلمین و همزمان انحراف افکار عمومی جهان از مسائل مهم مانند فلسطین، یمن و به خصوص سازش با رژیم اشغالگر قدس ندارد.

علمای پاکستانی اقدام امارات متحده عربی و بحرین برای عادی سازی روابط با اسرائیل را ننگ‌آور توصیف کرده و افزودند: سازش با صهیونیست‌ها خوش‌خدمتی علنی اعراب به آمریکا و اشغالگران است که در تاریخ ثبت خواهد شد.

آنان نسبت به توطئه‌های آمریکایی صهیونیستی برای هجمه علیه جهان اسلام و آغاز طرح شوم سازش و فشار بر سایر کشورها برای پذیرفتن این طرح هشدار دادند.

مجمع علما و اندیشمندان شیعه در پاکستان تاکید کردند: برافروختن آتش اختلافات فرقه‌ای میان مسلمانان بخش مهمی از توطئه برای انحراف از ماجرای اخیر سازش با صهیونیست‌ها و راه فرار خیانت‌کاران از سرزنش و مخالفت مسلمانان است.

آنان افزودند: احترام به ادیان الهی به ویژه معتقدان به اسلام جزو آموزه‌هایی است که اهل‌تشیع به آن پایبند هستند و هرگز اجازه نمی‌دهند عده‌ای به نام دفاع از مقدسات و احساسات، به دوستی و برادری میان مسلمانان ضربه بزنند.

همایش باشکوه علما و اندیشمندان شیعه پاکستان روز گذشته با حضور علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل حزب مجلس وحدت مسلمین، علامه سید ساجد علی نقوی رییس نهضت اسلامی، علامه شیخ محسن علی نجفی رییس حوزه علمیه الکوثر و علامه سید ریاض حسین نجفی رییس حوزه المنتظر لاهور و تصویب قطعنامه مشترک به کار خود پایان داد./988/د102/ف

منبع: المیزان

ارسال نظرات