۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۶۶۳۵۱۱

گردهمایی علمای پاکستان در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم

گردهمایی علمای پاکستان در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اکرم
جمعی از علمای پاکستان در اسلام‌آباد در یک گردهمایی بیانیه ای صادر و در آن اقدام نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، در پی اهانت نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر(ص)، امامان جمعه در مساجد شیعه و سنی پاکستان این اقدام را محکوم کردند.

جمعی از علمای پاکستان در اسلام‌آباد در یک گردهمایی، ترویج اسلام‌هراسی در غرب را ترفند استکبار جهانی برای انحراف افکار عمومی از مسائل مهم مسلمانان دانسته و در قطعنامه پایانی این کنفرانس اقدام نشریه فرانسوی به ساحت مقدس حضرت محمد(ص) را به شدت محکوم کردند.

در این قطعنامه ضمن نفی فرقه‌گرایی، بر تقویت وحدت، برائت از افراط‌گرایی به نام دفاع از مقدسات و محکومیت عناصر تکفیری تأکید شده است.

شاه محمود قریشی، وزیر امورخارجه پاکستان نیز با ابراز نگرانی جدی نسبت به افزایش اسلام هراسی، نژادپرستی و ترویج نفرت علیه مردم دیگر کشورها، گفت: پاکستان علیه اقدام موهن شارلی‌ابدو به فرانسه اعتراض کرد.

وزیر امور خارجه پاکستان با تأکید بر اینکه عاملان توهین به مقدسات اسلامی باید به دست عدالت سپرده شوند، گفت: دولت اسلام‌آباد ضمن ابراز نگرانی جدی علیه اقدام موهن مجله فکاهی شارلی‌ابدو، از این بابت اعتراض خود را به دولت فرانسه اعلام داشت.

اسد قیصر، رییس مجلس ملی پاکستان طی پیامی در این خصوص، گفت: حرکت شنیع و ناپسند مجله شارلی‌ابدو در فرانسه برای توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) محکوم است و تأکید کرد: جهان باید در برابر اسلام هراسی بپاخیزد و ما نیز اقدام شارلی‌ابدو را در مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.

دفتر ریاست مجلس ملی پاکستان باصدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اسد قیصر» گفت که نبی مکرم اسلام حضرت محمدمصطفی صلی الله علیه و آله وسلم مایه برکت و نعمت برای کل جهان است و ایمان مسلمانان بدون عشق و محبت به پیغمبر رحمت (ص) ناقص است.

نورالحق قادری، وزیر امور مذهبی پاکستان طی سخنانی گفت: اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی یک حرکت نفرت انگیز از سوی مسلمانان تلقی شده و محکوم است.

شیرین مزاری، وزیر فدرال امور حقوق بشر پاکستان با محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی و با انتقاد از رویکرد دوگانه دولت‌های اروپایی در قبال جامعه مسلمانان در این کشورها، گفت: اسلام‌هراسی در اروپا به بهانه‌های مختلف افزایش یافته است.

در این راستا، رایزنی فرهنگی ایران در اسلام‌آباد اقدام به بارگذاری پیام مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی در فضای مجازی، سایت و صفحه رسمی فیسبوک رایزنی فرهنگی کشورمان در اسلام‌آباد، بارگذاری به زبان‌های فارسی، اردو و انگلیسی در فضای مجازی اینستاگرام و فیسبوک و سایت‌های نمایندگی‌های فرهنگی در راولپندی و خانه فرهنگ ایران در مولتان کرده است.

همچنین، این پیام مهم را برای شخصیت‌ها و علمای برجسته شیعه و سنی اسلام‌آباد و راولپندی از طریق ایمیل و واتساپ و برخی از مطبوعات و رسانه‌های اسلام‌آباد به زبان‌های اردو و انگلیسی و چاپ پیام رهبر معظم انقلاب در محکومیت اقدام مجله فرانسوی توسط رشید احمد چغتایی، سردبیر مجله بین‌المللی انگلیسی زبان «دی پیج» و دیگر مطبوعات ارسال کرد. /د102/ق

منبع: مھر

ارسال نظرات