۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۵۱۴
علمای شیعه پاکستان:

شیوخ حاشیه خلیج فارس به دنبال ایجاد تفرقه هستند

شیوخ حاشیه خلیج فارس به دنبال ایجاد تفرقه هستند
علمای شیعه پاکستان در واکنش به اتفاقات اخیر و تجمع افراط گرایان در شهرهای مختلف اعلام کردند: کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به دنبال ایجاد تفرقه در پاکستان هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، علمای شیعی پاکستان در واکنش به اتفاقات اخیر و تجمع افراط گرایان در شهرهای مختلف اعلام کردند: حضور این افراد معلوم الحال نتیجه سرمایه گذاری کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

گروه‌های مختلف شیعی پاکستان نیزدر واکنش به تجمعات افراط گرایان به میدان آمده و با صدور بیانیه‌هایی اقدامات آنها را محکوم کردند.

شورای وحدت شیعه پاکستان هم ضمن برگزاری جلسه‌ای در شهر اسلام آباد نامه‌ای خطاب به «عمران خان» نخست وزیر پاکستان نوشته و اعلام کرد: شیعیان در راه استقلال پاکستان هزاران قربانی داده‌اند و از جان گذشتگی خود را اثبات کرده‌اند.

دراین نامه آمده است: ما از نخست وزیر و فرمانده ستاد ارتش می خواهیم علیه گروه‌های تکفیری که پس از مدت‌ها به میدان آمده و قصد اقدام علیه امنیت ملی را دارند برخورد کنند.از آنجا که کشور پاکستان متشکل از فرق مختلف اسلامی بوده واجب است که به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و توهین به مقدسات را کنار بگذاریم.

به گفته این شورا شیعیان هیچ گاه قصد نداشته و ندارند عقاید خود را به دیگر فرق اسلامی تحمیل کنند ولی اجازه نخواهند داد افراط گرایان و تکفیری‌ها به عقاید مقدس شیعی توهین کنند.

«علامه باقر عباس زیدی» رئیس مجلس وحدت مسلمین در ایالت سند پاکستان هم گفت: اتفاقات اخیر و به خصوص حضور افراط گرایان در شهرهای مختلف که به ایجاد تفرقه میان مسلمانان پاکستانی منجر می شود با اشاره و حمایت مالی کشورهای عربی انجام شده است.

وی تصریح کرد: تفرقه در پاکستان تنها به سود کشورهای عربی و صهیونیسم است از این رو آنها به حمایت از گروه‌های افراط گرا دست می‌زنند. درچنین شرایطی،رئیس حزب شیعی مجلس وحدت مسلمین پاکستان اعلام کرد: به مقدسات اهل سنت احترام می‌گذاریم اما اجازه سواستفاده به افراط گرایان را نخواهیم داد.«علامه راجا ناصر» گفت: شرایط موجود در کشور برای شیعیان اهمیت فراوانی دارد.

دبیر حزب مجلس وحدت مسلمین افزود: عده‌ای فتنه گر در تلاش هستند در پاکستان فتنه ایجاد کرده و بین اهل سنت و شیعیان تفرقه ایجاد کنند.علامه راجا ناصر افزود: ما اجازه نخواهیم داد دشمنان اتحاد بین شیعیان و اهل سنت به نتیجه برسند و همانطور که در روز عاشورا شکست خوردند در روز اربعین نیز شکست خواهند خورد.

این روحانی شیعه گفت: همه ما وظیفه داریم ارتباط خود را با اهل سنت اعتدال گرا افزایش دهیم و به مقدسات آنها نیز احترام بگذاریم. وی تاکید کرد: دشمنان در کمین اتحاد شیعه و سنی هستند و می‌بینیم که سخنان یک ذاکر را این اندازه بزرگ‌نمایی کرده‌اند و به صدها فتوای موجود توسط علمای بزرگ شیعه که احترام به مقدسات اهل سنت را خواستار شده‌اند بی‌توجهی می کنند.

راجا ناصر گفت: برادران اهل سنت می‌دانند که ما به مقدسات آنها احترام می گذاریم و در مقابل ما نیز می خواهیم که آنها حساسیت‌های ما را درک کنند و قاتلین اهل‌بیت «علیهم‌السلام» را در زمره صحابی عظیم‌الشان قرار ندهند./988/د102/ق

منبع:اطلاعات

ارسال نظرات