۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۶۳۵۹۵

چند خبر کوتاه از خوزستان

چند خبر کوتاه از خوزستان
خوزستان - برگزاری نشست سبک زندگی دینی و انقلابی و برنامه‌های مرتبط با هفته دفاع مقدس چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، نشست سبک زندگی دینی و انقلابی در حسینیه حورا برای آگاه سازی دانش آموزان بسیجی طرح یاوران ولایت در راستای تبیین سبک زندگی دینی و انقلابی توسط بسیج دانش آموزی و با همکاری حوزه علمیه خواهران خرمشهر برگزار شد.

خانم گداسی، مدرس حوزه علمیه کوثر خرمشهر، در این نشست ضمن تبیین مذاهب و فرقه‌های گوناگون در جهان و ایران، به اثبات حقانیت تعالیم اسلامی و پاسخگو بودن این دین به تمام نیاز‌های بشری پرداخت.

مدرس حوزه علمیه کوثر خرمشهر با اشاره به جایگاه زن در جهان بیان داشت: تنها دین اسلام است که بهترین نگاه به شان و کرامت زن داشته است.

برگزاری تئاتر سایه  از سوی کانون پرورش فکری استان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس رویداد هنری تئاتر سایه‌ای برگزار می‌کند.

این رویداد هنری ویژه اعضا و مربیان عضو انجمن هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار خواهد شد و در آن شرکت‌کنندگان به ساخت تئاتر سایه‌ای با موضوع دفاع مقدس می‌پردازند.

محور‌های موضوعی این رویداد هنری شامل پرواز پروانه‌ها، گلوله‌های خشن، چراغانی صحرا، لانه کبوترها، من و آفتاب، راه آسمان و دلاور جنگ اعلام شده است و اعضا و مربیان کانون خوزستان تا ۳۱ شهریور فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد هنری واقع در واحد کارشناسی هنر‌های نمایشی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ارسال کنند.

بر اساس این گزارش این رویداد هنری به شکل غیررقابتی برگزار می‌شود و تئاتر‌های سایه‌ای تولید شده هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در صفحه اینستاگرام انجمن هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به آدرس anjoman.namayesh.kanoon.khoz منتشر خواهند شد.

اعلام فراخوان چهارمین سوگواره استانی عکس «قاب محرم»

اداره فرهنگ و اسلامی بندر امام خمینی چهارمین سوگواره استانی عکس «قاب محرم» را در بخش‌های عکس حرفه‌ای، عکس با تلفن همراه و فیلم کوتاه با محوریت ایام محرم و بخش ویژه «محرم در خانه» برگزار می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر ۵ اثر خود را در بخش‌های عکس حرفه‌ای و تلفن همراه با فرمت JPEG و در بخش فیلم، ۲ فیلم با حداکثر زمان ۳ دقیقه به دبیرخانه سوگواره به شماره ۰۹۱۶۹۵۳۸۵۴۴ در پیام‌رسان واتس‌آپ یا ایتا ارسال کنند.

براساس فراخوان اعلام شده مهلت ارسال آثار ۱۰ مهرماه است. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه سوگواره واقع در بلوار آیت‌الله طالقانی روبروی پارک خلیج فارس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی مراجعه و یا با شماه تلفن‌های ۰۹۱۶۶۱۷۴۵۶۱ و ۵۲۲۳۵۲۰۶ تماس بگیرند.

آثار برگزیده هر بخش پس از داوری به صورت نمایشگاه مجازی در صفحه اینستاگرام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر امام خمینی به نشانی anjoman_aks_bik به نمایش گذاشته می‌شوند.

پایان فراخوان سومین کنگره استانی شعر «گلواژه‌های حماسه»

انجمن شعر کانون بسیج هنرمندان شهرستان دزفول‏، فراخوان سومین کنگره استانی شعر «گلواژه‌های حماسه» را در آستانه هفته دفاع مقدس منتشر کرد.

این فراخوان با محوریت دفاع مقدس‏، مقاومت شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت اعلام شده است.

مطابق این فراخوان تمامی قالب‌های شعر فارسی پذیرفته خواهد شد و هر شاعر می‌تواند حداکثر ۵ اثر ارسال کند. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام‌رسان‌های داخلی به شماره ۰۹۱۶۸۲۲۹۴۳۶ ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال اثر به سومین کنگره استانی شعر «گلواژه‌های حماسه» ۲۵ شهریورماه است./۹۴۵۴/ت304/ب1
ارسال نظرات