۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۶۳۵۹۸
نماینده ولی فقیه در کاشان:

روحانیت سنگری مطمئن برای دفاع از اسلام و مظلوم است

روحانیت سنگری مطمئن برای دفاع از اسلام و مظلوم است
اصفهان - آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه هیچ سنگری برای دفاع از اسلام و مظلوم و حق مطمئن تر از سنگر روحانیت نیست، گفت: روحانیت یک نهاد پویا در کل تاریخ اسلام است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیران و معاونین مرکز خدمات حوزه علمیه قم، گفت: روحانیت یک نهاد پویا در کل تاریخ اسلام است.

وی افزود: روحانیت شیعه در بین همه روحانیت امت اسلامی این ویژگی را داشت که هرگز متکی به حکومت‌های زمان نبوده و این افتخار بزرگی برای روحانیت شیعه است.

روحانیت یک نهاد پویا در کل تاریخ اسلام است
آیت الله سلیمانی ادامه داد: روحانیت شیعه برعکس دیگران که متکی به قدرت‌های زمان بودند و سر تعظیم فرود می‌آوردند، هیچگاه از تقوا و عدالت خارج نشده و برای همین بود که با روحانیت اصیل شیعه سرستیز داشتند.

به گفته وی تنها دوره‌ای که حکومت بر وفق مراد روحانیت اصیل بود دوره صفوی که تا حدودی شیخ بهایی‌ها و میرداماد‌ها با حکومت همراه شدند، اما هیچگاه با سلاطین نبودند و خادم سلاطین نشدند.

نماینده ولی فقیه در کاشان تأکید کرد: هیچ زمانی روحانیت اصیل شیعه حلقه نوکری حکومت را به گردن نیانداخت و عکس و تصویر حاکمان زمان را بالای سرنگذاشت و این افتخار بزرگی برای علمای شیعه است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی
آیت الله سلیمانی ادامه داد: این افتخار بزرگ، روحانیت شیعه را در جهان به اندازه‌ای برجسته و زیبا جلوه داد که مردم متوجه شدند هیچ سنگری برای دفاع از اسلام، مردم، مظلوم و دفاع از حق مطمئن‌تر از سنگر روحانیت نیست.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: روحانیت در طول تاریخ روی بال عاطفه مردمی قرار داشته است و هیچگاه جدایی بین روحانیت و مردم وجود نداشته است.

در ابتدای جلسه نیز، حامد نیکزادیان مدیرکل امور استان‌های مرکز خدمات، با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز خدمات حوزه علمیه در ۳۱ استان فعالیت دارد، ابراز کرد: شهرستان کاشان به دلیل اینکه قطب حوزوی است یک مرکز مستقل در این شهرستان تأسیس شده و مستقیماً زیر نظر ستاد مرکز خدمات در قم اداره می‌شود.

به گفته وی طلاب خواهر و برادر، متأهل و مجرد، شیعه و سنی، ایرانی و غیر ایرانی تحت پوشش مرکز خدمات حوزه قرار دارند.

مدیر کل امور استان‌های مرکز خدمات ادامه داد: خدمات مرکز خدمات حوزه علمیه به طلاب شاغل تعلق نمی‌گیرد و تنها به طلاب در حال تحصیل، تدریس، تبلیغ، تحقیق و یا تألیف خدمات‌دهی می‌شود.
 

آیت الله عباسعلی سلیمانی

حجت الاسلام جعفریانی معاون مسکن مرکز خدمات نیز با اشاره به گرانی‌ها و سخت شدن شرایط اجاره و ساخت مسکن گفت: امیدواریم با کمک ائمه محترم جمعه و خیرین در زمینه ساخت مسکن، بازهم شاهد رونق تولید در این زمینه باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مدیر مرکز خدمات کاشان گفت: کاشان شهرستانی است که خدمت‌رسانی استانی به طلاب دارد و با استان‌های بزرگ کشور در خدمات‌رسانی رقابت می‌کند.

وی از مرحله نخست خدمات‌دهی غیرحضوری به طلاب تحت پوشش مرکز خدمات حوزه علمیه کاشان در ایام شیوع کرونا و در ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و افزود: بعد از پایان مرحله نخست و شناسایی معایب، مرحله دوم خدمات غیرحضوری به طلاب کاشان به زودی آغاز خواهد شد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی
در پایان حجت الاسلام والمسلمین طاهری مدیرکل مرکز خدمات استان قم ضمن تبریک انتصاب آیت الله سلیمانی، ایشان را منشأ برکات برای شهر کاشان دانسته و بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات طلاب تأکید کرد./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات