۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۶۶۳۵۹۹
حجت الاسلام والمسلمین یوسفی غروی:

تفسیر درست و دقیق آیات در بستر فهم تاریخ شکل می‌گیرد

تفسیر درست و دقیق آیات در بستر فهم تاریخ شکل می‌گیرد
استاد درس خارج با اشاره به نیاز یک مفسر به تاریخ گفت: یک مفسر خوب بعد از اینکه تفسیر آیات را فهمید احتیاج به تاریخ دارد تا بتواند فهمی درست و دقیق از آیات بدست آورد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، جلسه نسبت سنجی مطالعات تاریخی و تفسیر تنزیلی، با حضور حجت الاسلام و المسلمین یوسفی غروی و حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور و با حضور جمعی از طلاب و علاقه مندان به همت مؤسسه تمهید، در بیت آیت الله معرفت برگزار شد.

در این نشست آیت الله یوسفی غروی به مناسبت برگزاری نشست در بیت آیت الله معرفت، درباره شخصیت این عالم گفت: آشنایی من با آیت الله معرفت به نجف اشرف بر می گردد. ایشان یکی از اساتید مدرسه جامعه النجف الاشرف بود و در آن مدرسه به تدریس تفسیر مشغول بود.

وی در ادامه همچنین اظهار داشت: در آن زمان موج مارکسیسم در عراق به راه افتاده بود و اکثر مجلات پر شده بود از صحبت های آنان، آیت الله معرفت می گفت دلگرمی برای مبارزه با این تفکرات منحرف انجام کارهای قرآنی است.

آیت الله یوسفی غروی درباره توجه آیت الله معرفت به روایات گفت: آیت الله معرفت در تفسیر قرآن خود نگاه ویژه به بحث روایات داشت و در تفسیر خود با توجه به روایات آیات را تفسیر می کرد.

وی اظهار داشت: در باب آیه 8 سوره انسان «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا» با نگاه به روایت آورده شده برای این آیه است که آیت الله معرفت اعتقاد داشت این اتفاق در یک شب رخ داده است و نه در چند شب.

آیت الله یوسفی غروی با اشاره به نیاز یک مفسر به تاریخ گفت: یک مفسر خوب بعد از اینکه تفسیر آیات را فهمید احتیاج به دانستن تاریخ دارد تا بتواند فهمی درست و دقیق از آیات قرآن کریم بدست آورد.

استاد درس خارج تاریخ اسلام در پاسخ به سؤال یکی از طلاب درباره مقدم بودن نزول قرآن بر تاریخ اظهار داشت: قبل از نزول قرآن چیزی به عنوان تاریخ در بین اعراب وجود نداشت و در واقع اعراب در جزیره العرب پخش بودند و با آمدن قرآن کریم لغت عرب وسیع شد و توسعه پیدا کرد و این توسعه سبب شد تاریخ هم بعد از نزول قرآن درست شود./826/پ202/ف

ارسال نظرات