۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۶۶۳۶۰۹
مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین خبر داد؛

برگزاری كرسی علمی ترویجی نقش فقه حكومتی در بيانيه گام دوم انقلاب

برگزاری كرسی علمی ترویجی نقش فقه حكومتی در بيانيه گام دوم انقلاب
اصفهان - مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین گفت: رسالت فقه حکومتی گسترش دین در جامعه است، در همین راستا کرسی علمی ترویجی نقش فقه حكومتی در بيانيه گام دوم انقلاب برگزار می شود.

ناهید قاسم پور مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اهمیت توجه حوزه های علمیه به موضوع فقه حکومتی، گفت: برگزاري کرسی‌های آزاد انديشي به خصوص در مباحث فقهی، یکی از مطالبات رهبر انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه است که تأکید دارند در درس های خارجِ استدلالیِ قوی‌ مخصوص فقه حکومتی وجود داشته باشد تا مسائل جدید حکومتی و چالش هایی که بر سر راه حکومت قرار دارد از لحاظ فقهی تبيين شود.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه جدی به بيانيه گام دوم انقلاب اسلامي، تصریح کرد: چهار تحول مهم از دوران مشروطه آغاز و تا انقلاب اسلامی ایران امتداد داشته و پس از آن شتاب گرفته است و رشد برخی از این تحولات به حدی است که یک دوره فقه یا اصول را برای ما ایجاد می کند.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین در ادامه افزود: رسالت فقه حکومتی، گسترش دین در جامعه است و از مهم ترین ارکان جامعه نيز خانواده است. وقتي خانواده سالم باشد جامعه نيز سالم خواهد بود و بالعكس خانواده وقتی سالم است كه جامعه سالم باشد. بدون شک برای رسیدن به این مهم، فقه حکومتی نقش خود را نمایان می کند.

قاسم‌پور در پایان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام رهدار در این کرسی علمی ترویجی مطالب خود را درباره «نقش فقه حكومتي در بيانيه گام دوم انقلاب» ارائه خواهد کرد و حجت الاسلام عبدالامیر خطاط نیز به عنوان ناقد و حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان به عنوان داور در این کرسی علمی ترویجی حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند كرسي علمی ترویجی «نقش فقه حكومتي در بيانيه گام دوم انقلاب» را روز شنبه 29 شهریور ماه 1399 ساعت 10 صبح از طریق نشانی dte.bz/nnnn مشاهده کنند./1304/ت310/ب1

برگزاری كرسي علمی ترویجی نقش فقه حكومتي در بيانيه گام دوم انقلاب

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات