۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۶۳۶۳۶
استاد پاکستانی:

سازمان همکاری اسلامی از پایمال شدن حقوق فلسطینی‌ها جلوگیری کند

سازمان همکاری اسلامی از پایمال شدن حقوق فلسطینی‌ها جلوگیری کند
استاد علوم سیاسی دانشگاه فورمن کریسچن پاکستان از بلندپروازی‌های حاکمان تازه به دوران رسیده عرب و تقلای آنان برای دوستی با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، خانم «زُمرد اعوان» استاد علوم سیاسی دانشگاه فورمن کریسچن در شهر لاهور پاکستان در مقاله‌ای با عنوان پیمان صلح با اسرائیل، بی‌توجهی حاکمانی عربی در منطقه به مسئله فلسطین، دیکته شدن از سوی آمریکا و وابستگی شدید به کمک‌های نظامی و امنیتی اعراب به واشنگتن را به ضرر منطقه دانست و افزود: فلسطین در هیچ جای این معادله نیست و نمی‌توان گفت که پیمان صلح امارات و بحرین با اسرائیل می‌تواند به پایان اقدامات ضدبشری صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پایان دهد.

این استاد پاکستانی عملکرد ضعیف سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به چالش‌های ملت‌های مسلمان به ویژه جلوگیری از پایمال شدن حقوق فلسطین را به باد انتقاد گرفت و افزود: باید دید که آیا سازمان همکاری اسلامی مانند گذشته در خواب غفلت فرو می‌رود .

وی تاکید کرد که این سازمان باید مانع پایمال شدن حقوق فلسطینی ها شود.

استاد پاکستانی در این مقاله نوشت: حاکمان فعلی در امارات و بحرین مغایر با سیاست‌های اسلاف خود تن به سازش با صهیونیست‌ها دادند درحالی که آنان طی دهه‌های اخیر مناسبات پنهایی را با رژیم اشغالگر برقرار کرده و پیمان فعلی تنها این روابط را رسمی کرده است.

این کارشناس ارشد حوزه بین الملل تاکید کرد: حاکمان تازه به دوران رسیده در امارات خوی افراط گرایی و خودسرانه دارند و تنها به فکر منافع و سودهای یکجانبه هستند. هیچ فرقی میان موقعیت اسرائیل با بحرین و امارات وجود ندارد. هر سه رژیم وابستگی شدید به کمک‌های نظامی، امنیتی و سیاسی آمریکایی‌ها دارند و در حقیقت سیاست خارجی آنان نیز برگرفته از خواسته‌های واشنگتن به شمار می‌رود.

وی افزود: قطعاً آمریکا و رژیم صهیونیستی از پیمان صلح با حاکمان امارات و بحرین برای نجات از بحران‌های داخلی به ویژه چالش انتخابات آتی ریاست جمهوری برای ترامپ استفاده می‌کنند. موقعیت اماراتی‌ها نیز مشخص است، از طرح خودسرانه آنان در لیبی گرفته تا همدستی برای سرنگون کردن دولت منتخب در مصر و دست داشتن در کشتار هزاران زن و کودک در یمن همراه عربستان، همه این مسائل نشان دهنده حمایت ابوظبی از نظام‌های خودکامه در منطقه است.

زُمرد اعوان همچنین تاکید کرد: پیمان آبراهم که روز گذشته در کاخ سفید امضا شد مغایر با قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل است./988/د102/ف

منبع: ایرنا

ارسال نظرات