۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۶۳۶۵۰
امام‌جمعه زیرکوه:

نظام سلطه بغض شکست‌های پیاپی را با توهین به مقدسات اسلامی خالی می‌کند

نظام سلطه بغض شکست‌های پیاپی را با توهین به مقدسات اسلامی خالی می‌کند
خراسان جنوبی - حجت‌الاسلام مرتضایی نیا گفت: نظام سلطه و دشمنان اسلام بغض خود را از شکست‌های پیاپی از جبهه اسلام با توهین به مقدسات اسلامی خالی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام غلامرضا مرتضایی نیا، امام‌جمعه زیرکوه، امروز در تجمع طلاب حوزه علمیه ثامن‌الائمه (ع) حاجی‌آباد در محکومیت اهانت به قرآن کریم، اظهار کرد: در پی اهانت نشریه فرانسوی به قرآن کریم، طلاب حوزه علمیه ثامن‌الائمه (ع) و علمای شهرستان زیرکوه این اقدام شنیع را محکوم کرده و خواستار پایان این‌گونه اقدامات هستند.

وی افزود: واقعیت این است که نظام سلطه و دشمنان اسلام و قرآن پس از شکست‌های پیاپی در مملکت‌های اسلامی، بغض خود را از طریق اهانت به مقدسات ما خالی می‌کنند، اما باید این را بدانند که هرگز راه به جایی نخواهند برد.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا اضافه کرد: ما مراتب انزجار خود از هتاکان به قرآن کریم را اعلام داشته و خواستار همبستگی بیشتر مسلمانان در سرتاسر جهان و برخورد قاطعانه با این اقدامات موهن هستیم.

امام‌جمعه زیرکوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه این اقدامات راه به جایی نبرده و درنهایت جبهه اسلام پیروز است، افزود: درواقع مبنای قیام حضرت امام حسین (ع) هم این بود که در نظام هستی، حق پیروز است؛ خواه از قدرت مادی برخوردار باشد یا نه و نیز باطل محکوم به شکست است.

وی اضافه کرد: مبنای امویان نیز این بود هر که قدرت مادی دارد، پیروز است؛ خواه با حق همراه باشد یا نه وگرنه محکوم به شکست است، هرچند حق باشد.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا با بیان اینکه این دو طرز فکر که همواره بوده و هست، از دو نوع جهان‌بینی نشئت می‌گیرد، اظهار کرد: کسی که جهان را در ماده خلاصه می‌کند و اصالت را به ماده می‌دهد، هر جا جریان طبیعت بیش‌تر حضور داشت، آن‌جا محور قدرت تلقّی می‌شود و در آن محور، قیام و قعود، عزل و نصب، عزت و ذلت دور می‌زند.

وی ادامه داد: ولی کسی که جهان‌بینی را بر اساس حقیقت هستی تنظیم کرده است، اصالت را به معنا می‌دهد و در محور حق حرکت می‌کند. این گروه، حق محورند، در مقابل دیگران که مادّه محورند.

حجت‌الاسلام مرتضایی نیا افزود: بر همین اساس همیشه در مقابل انبیا و اولیای الهی افرادی قیام می‌کردند که چنین معتقد بودند: «قَدْ أَفْلَحَ الْیوْمَ مَنِ اسْتَعْلَی»؛ در برابر پیام آوران خدا که می‌گفتند: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکی».

وی گفت: بنابراین همیشه عده‌ای معتقدند که «قد أفلح الیوم من استعلی» و دسته‌ای برآنند که «قد أفلح من تزکی» و این نکته متن واقعیت تقابل جبهه حق و جبهه باطل از ابتدا تا انتهای تاریخ است./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات