۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۶۳۶۵۵
عضو اتاق تبلیغ خراسان تبیین کرد؛

ویژگی های مؤمن از دیدگاه آیات و روایات

ویژگی های مؤمن از دیدگاه آیات و روایات
خراسان رضوی - حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی با اشاره به ویژگی های مؤمن در آیات و روایات، گفت: پوشاندن گناه دیگران، مدارا کردن و صبر از ویژگی های مؤمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی، عضو اتاق تبلیغ خراسان امروز در حرم مطهر رضوی با بیان این که ایمان داشتن با اسلام داشتن فرق می کند، گفت: مومن تنها به زبان نباید اقرار به ایمان کند بلکه در دل نیز به وحدانیت خدا و نبوت پیغمبر باید شهادت دهد.

وی اظهار کرد: کسی که تنها به زبان خود را با ایمان بداند اما در دل ایمان نداشته باشد منافق است؛ منافق از کفار بدتر است، انسان مومن باید همچنان که با زبان اقرار به ایمان به خدا و پیغمبر دارد در رفتار و کردار خود نیز از ایشان اطاعت کرده و پیرو آن ها باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی به ویژگی های مومن اشاره کرد و افزود: مسلمان زیاد است اما مومن کم است، امام رضا(ع) می فرماید:«مومن مزه و حلاوت ایمان را نمی چشد مگر این که دارای صفت خدا، صفت پیغمبر خدا و صفت امام باشد.»، مومن وقتی دارای این ویژگی ها بود لذت ایمان را می چشد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: خداوند «عَلاّمَ الْغُيُوبِ، غَفّارَ الذُّنُوبِ و سَتّارَ الْعُيُوبِ» است، در حالی که عیب های ما را می بیند، آن ها را می پوشاند، مومن کسی است که این صفت الهی را داشته باشد و عیب دیگران را بپوشاند و خوبی ها را بگوید.

وی افزود: خداوند«اَظهَرَ الجَمِیلَ وَ سَتَرَ القَبیحَ» است، بنده خدا نیز باید 70 دلیل درست کند برای این که کسی را متهم نکند و اگر عیبی را از کسی مشاهده کرد با دلایل مختلف او را مبرا بداند چون اگر اشتباه کرده باشد به وی تهمت زده است و اگر هم درست گفته باشد باز هم غیبت کرده است بنابراین مومن نباید کس دیگری را متهم کند و عیب های دیگران را بپوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خراسانی مدارا کردن با مردم را از صفت پیامبران بیان و ابراز کرد: مدار کردن چنان مهم است که خانواده و جامعه را حفظ می کند، پیامبر(ص) می فرماید:«خداوند همان مقدار که به من در مورد واجبات سفارش کرده است به همان مقدار در مورد مدارا هم سفارش کرده است.»

عضو اتاق تبلیغ خراسان بیان داشت: پیامبر(ص) چنان با مردم مدارا داشت تا جایی که خدا گفته که این قدر خود را به مشقت نینداز، پیامبر مشقت ها، جسارت ها و اهانت های بسیاری از طرف مردم دید اما هیچ گاه عصبانی نشد و همیشه مدارا داشتند.

وی صبر را از ویژگی های امام بیان و اظهار کرد: ویژگی دیگر مومن این است که صبر داشته باشد، امام علی(ع) می فرماید:«مسلمان بدون صبر مانند جسد بدون سر است.»./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات