۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۶۳۶۸۳
در قم برگزار شد؛

مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان

مراسم گرامیداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان
مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزی در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید عباس موسویان عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزی عصر امروز در مدرسه مبارکه فیضیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، علما، اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در این مراسم حضور یافتند و یاد و خاطره این عالم فقیه را گرامی داشتند.

همچنین نمایندگانی از دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، بیوت مراجع تقلید و نهادهای حوزوی نیز در این مراسم حضور داشتند.

حاضران در این جلسه با قرائت آیاتی چند از کلام وحی برای شادی روح مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان دعا کرده و از درگاه خداوند متعال مسألت داشتند تا ایشان را با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور سازد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با با بیان اینکه مراد نبی مکرم اسلام(ص) از «علما» در روایاتشان، کسانی هستند که در مکتب نورانی معصومین(ع) تربیت شده باشند، عنوان کرد: در تاریخ آمده است که عالمان یهودی همواره رشوه خواری می کردند و مطیع امر هوای نفس خود بودند، اما عالمان شیعه بر اساس روایت پیامبر اکرم(ص) از نفس خود صیانت کرده، با هوای نفس خود مخالفت می کنند و مطیع امر ولایت هستند.

وی با اشاره به اینکه علم همراه با تفکر و تعقل همواره مورد تأکید ائمه معصومین(ع) بوده است، اضافه کرد: مرحوم موسویان دارای همه اوصافی بود که اهل بیت(ع) برای علمای شیعه نقل کرده اند؛ ایشان یک عالم فقیه و حکیم بود و تحصیلات حوزوی و دانشگاهی را گذراند و هم در علم اقتصاد، هم در فقه و هم در تفسیر قرآن به اجتهاد رسید و در حوزه بانکداری از ساحت های مختلف نظریه پردازی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه خاطرنشان کرد: مرحوم حجت الاسلام والمسلمین موسویان فقیهی پاسخگو، خلاق، الگوساز و خلیق بود و با همه علم و فضل و دانش سر تا پا تواضع بود؛ ایشان هم بذل علمی، هم بذل مالی و هم بذل منصبی داشت و مثل برخی افراد نبود که برای پست و مقام حمله می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه یکی از مهم ترین توفیقات مرحوم موسویان را همراهی با شهید آیت الله مدنی دانست و با تأکید بر ضرورت الگوگیری طلاب از زندگانی این عالم فقیه گفت: بنده دوره های فقه الاجتماع و فقه نظامات اجتماعی را از زمان پیامبر اکرم(ص) تا کنون در ده دوره گردآوری کرده ام و مرحوم موسویان در تنقیح فقه الاجتماع به ویژه در حوزه اقتصاد نقش مهمی داشت و شاگردان بسیاری در اینباره پرورش داد؛ ایشان بیش از 30 سال در حوزه اقتصاد تلاش کرد و تألیفاتی نیز داشت که به زبان های مختلف ترجمه شده و مورد توجه برخی کشورهای اسلامی نیز قرار گرفته است./841/پ202/ق

ارسال نظرات