۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۷۱۵

فعالیت ۱۲ مدرسه علمیه در هرمزگان

فعالیت ۱۲ مدرسه علمیه در هرمزگان
هرمزگان - حجت‌الاسلام حقیقی گفت: ۱۲ مدرسه علمیه در استان فعالیت دارند و به دنبال توسعه مدارس علمیه و افزودن رشته‌های سطح سه در شهرستان‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام نادر حقیقی مدیر حوزه علمیه هرمزگان صبح امروز به‌همراه حجت‌الاسلام عباس شمس مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بندرلنگه با حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان در این دیدار بیان داشت: 12 مدرسه علمیه در استان داریم و به دنبال توسعه مدارس علمیه و افزودن رشته‌های سطح سه در شهرستان‌ها می‌باشیم.

وی افزود: یکی از شهرستان‌های مهم که نیازمند راه‌اندازی سطح سه می‌باشد شهرستان بندرلنگه است که در آینده نزدیک با حمایت امام جمعه و روحانیت معزز نسبت به این مهم اقدام خواهیم کرد.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با اشاره به سوابق درخشان و ارزشمند امام جمعه شهرستان بندرلنگه در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، یادآور شد: از ایشان خواستاریم که ما را در ارتقاء حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها همیاری کنند.

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا امام جمعه شهرستان بندرلنگه اظهار کرد: حوزه علمیه در هر منطقه بیت‌النور است که جامعه پیرامون خود را با معارف دینی روشن می‌کند و اینکه کمک به توسعه کمی کیفی حوزه‌های علمیه در مناطق مختلف هزینه کردن نیست بلکه سرمایه است.

وی افزود: فعالیت مبلغان دین باعث جلوگیری از ورود انواع آسیب‌ها و وقوع بزه‌های اجتماعی می‌گردد یعنی در واقع بخش‌های زیادی از هزینه‌های دولت را کم می‌کند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: طلاب وروحانیون مستقر در شهرستان بندرلنگه با روحیه جهادی و با کمترین امکانات باوجود تنگی شدید معیشت در خدمت به دین و مردم مؤمن هستند، جلوگیری از موازی‌کاری و تعمیق دانش و مهارت از ضروریات تبلیغ مؤثر می‌باشد که ما در شهرستان به‌دنبال آن خواهیم بود./851/د102/ب1

ارسال نظرات