۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۷۱۷
عضو ارشد جهاد اسلامی:

«صدای تفنگ‌ها» عادی‌سازی روابط با اسرائیل را از بین خواهد برد

«صدای تفنگ‌ها» عادی‌سازی روابط با اسرائیل را از بین خواهد برد
عضو ارشد جهاد اسلامی گفت: وجود پایگاه‌های صهیونیستی در یمن را به معنای آغاز درگیری مستقیم با محور مقاومت می دانیم و بر انواع مقاومت از جمله مسلحانه تأکید کرد.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «خالد البطش» عضو ارشد جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه «المسیره»، فلسطین را مسأله اصلی امت اسلام خواند و گفت، شتاب برخی کشورهای عربی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر روی این موضوع تأثیری نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: ما در برابر دو جبهه قرار داریم، جبهه تسلیم و جبهه محور مقاومت و یاری ملت فلسطین.

البطش تأکید کرد: از آنچه رخ داده، شوکه نیستیم زیرا طرح صلح عربی، اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد پس موضوع جدید فقط صف‌بندی برخی نظام‌های عربی با دشمن اسرائیلی است.

این عضو جهاد اسلامی ادامه داد، تأسف‌آور است که برخی کشورهای عربی دیگر نیز قصد عادی‌سازی روابط را دارند؛ اگر عربستان سعودی نیز این تصمیم را داشته باشد خودش را با دشمنان آرمان فلسطین در یک صف قرار داده است.

البطش گفت، کشورهای عربی مانند بحرین و امارات به دستور واکنش و به نفع ترامپ کار می‌کنند یا توافق‌نامه امضا می‌کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا سفارتش را به قدس منتقل و آن را پایتخت رژیم دشمن اعلام کرد، هر کسی به سمت عادی‌سازی با دشمن پیش برود قدس را کنار گذاشته است. ما طرح صلح عربی را نمی‌پذیریم و آن را پیمان «بالفور» عربی با دشمن اسرائیلی می‌دانیم.

عضو ارشد جهاد اسلامی در ادامه افزود، «صدای تفنگ‌ها» عادی‌سازی روابط را از بین خواهد برد، واقعیت‌ها امروز فاش شده و محور فلسطین پیروز خواهد شد؛ در هر نبردی باید میان سنگر حق و باطل تفاوت قائل شد.

البطش در ادامه به حماست گسترده مردم یمن از فلسطین علی‌رغم جنگ کنونی اشاره و بر اصول ثابت ملت فلسطین و آمادگی برای مقابله در کرانه باختری و غزه تأکید کرد و افزود، شلیک راکت‌های مقاومت در زمان امضای توافق سازش امارات و بحرین نشان داد که نبرد در فلسطین است نه در واشنگتن. گزینه مقاومت مردمی، گزینه مقاومت مسلحانه را کنار نمی‌‎زند.

وی ادامه داد: مقاومت مسلحانه باید در کرانه باختری آغاز شود، تمامی انواع مقاومت مورد نظر ماست. گزینه مقاومت فراگیر یعنی اینکه مبارزه را از سنگ آغاز کنیم و به بالن انفجاری (آتش‌زا) و موشک برسانیم. دشمن نبرد خود برای آوارگی ساکنان کرانه باختری را آغاز خواهد کرد. ملت فلسطین مانند سال ۱۹۴۸ نیست، محور مقاومت امروز در کنار ماست و در نبردمان پیروز خواهیم شد. دشمن محاصره خود در کرانه باختری را تشدید خواهد کرد و مرکز نبرد در کرانه باختری خواهد بود.

البطش در پایان گفت: زمانی که پایگاه‌های دشمن اسرائیلی به سقطری در یمن و مرزهای ایران رسیده بدان معناست که درگیری مستقیم با محور مقاومت آغاز شده است.

در ماه جاری، خبرگزاری آناتولی به نقل از تحلیلگران سیاسی و متخصصان امور غرب آسیا نوشت اقدام تل‌آویو و ابوظبی در ایجاد پایگاه جاسوسی مشترک در یمن با این هدف است که از آنجا علیه ایران، چین و پاکستان اقدام کنند.
ارسال نظرات