۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۶۳۷۲۱
مدیر حوزه علمیه خواهران همدان مطرح کرد؛

۴ نکته‌ای که طلاب جدیدالورود باید مد نظر قرار دهند

۴ نکته‌ای که طلاب جدیدالورود باید مد نظر قرار دهند
همدان - مدیر حوزه علمیه خواهران همدان گفت: طلاب باید در ابتدای ورود خود به حوزه چهار نکته شامل هدف، برنامه ریزی، اراده و تلاش را در ضمیر و باطن خود نهادینه سازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه خواهران «کوثر» شهرستان کوثر با حضور مدیر حوزه علمیه خواهران همدان و دیگر اساتید حوزوی امروز برگزار شد.

ام کلثوم امیدی در این مراسم اظهار داشت: امیدواریم که سال جدید پیش رو برای همه طلاب به ویژه طلاب جدیدالورود، سالی پربار باشد و بتوانند از لحظه لحظه وقت خود در آموختن علوم دینی بهره کافی ببرید.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه شما سربازان امام زمان (عج) هستید، گفت: اشتیاق، معنویت و انگیزه های دینی از مهمترین عوامل ورود شما عزیزان به مدارس و حوزه های علمیه است که این بسیار ارزشمند بوده و باید قدر این روحیات را بدانید.

امیدی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: طلاب در دوره تحصیل در مدرسه  علمیه دو دوره را باید به صورت کامل و جامع طی کنند، یکی دوره رشد و تحصیل و دیگری دوره ثمردهی اجتماعی طلاب است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: طلاب باید در دوره رشد و تحصیل استعدادهای بالقوه خود را به منصه ظهور برسانند و هر فردی متناسب با توان و ظرفیت خود و نیازهای اجتماعی، مسیر و تخصصی را انتخاب کند، در آن رشد و تحصیل کند تا به دوره دوم یعنی ثمر دهی اجتماعی برسد و بتواند آن را پشت سر بگذارد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طلاب باید در ابتدای ورود خود به حوزه های علمیه چهار نکته شامل هدف، برنامه ریزی، اراده و تلاش را در ضمیر و باطن خود نهادینه سازی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به اینکه طلبه ای که وارد حوزه می شود باید هدفمند وارد شود، تاکید کرد: برنامه ریزی یکی از عناصر مهم در موفقیت طلاب در دوران تحصیل در حوزه است و از سوی دیگر طلبه ای که به صورت تک بعدی عمل و تفکر کند هرگز نمی تواند در طی مسیر موفق باشد.

امیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اراده می تواند انسان را بر هر چیزی غالب کند، اظهار داشت: انسان و طلبه و هر جویای علمی بدون تلاش، هرگز به اوج نمی رسد و باید تلاش کند و از سختی ها عبور کند و بداند که در هرحال سختی های زندگی روزی به پایان می رسند.

وی با اشاره به اینکه بین طلبه و قرآن یک ارتباط معنوی و همیشگی باشد، عنوان کرد: طلاب باید همیشه با قرآن و اهل بیت علیهم السلام همراه باشند، زیرا نقطه اتصال همه ما به خداوند متعال همین عوامل است./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات