۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۶۶۳۴۱۰
نماینده ولی فقیه در همدان مطرح کرد؛

اعتمادسازی و مطالبه گری؛ ویژگی رسانه

اعتمادسازی و مطالبه گری؛ ویژگی رسانه
همدان - حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که رسانه باید صدای جامعه و مردم باشد، گفت: ایجاد اعتماد و مطالبه گری باید از ویژگی های خبرنگاران و رسانه های کشور باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران همدانی اظهار داشت: قلمی که در حوزه رسانه فعالیت می کند باید از دو ویژگی مهم برخوردار باشد، اول اینکه زمینه اعتماد جامعه را ایجاد کند و دوم مطالبه گر باشد و مشکلات اجتماع را بررسی و شناسایی کنند.

امام جمعه همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه رسانه ها باید امیدافزایی داشته باشند، گفت: اکنون رسانه های معاند و برون مرزی به دنبال به دست گرفتن و مدیریت افکار عمومی در داخل کشور هستند، بنابراین رسانه های داخلی باید در مقابل این جنگ رسانه ای چهره ای انقلابی و مستحکم داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عنوان کرد: مورد دیگری که همواره به اصحاب رسانه یادآوری می شود این است که رسانه باید صدای جامعه و مردم باشد و به عنوان پلی ارتباطی بین جامعه و مدیران ایفای نقش کند و نباید خود را در مسیر جریان خاصی خلاصه کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: همچنین یکی دیگر از ضروریات در حوزه رسانه ها، افزایش سواد رسانه ای است، بنابراین فردی که به عنوان اهل رسانه و خبرنگار شناخته می شود باید هم از اخلاق رسانه ای برخوردار باشد هم سواد رسانه ای.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عنوان کرد: رسانه‌ها باید تمام موضوعات در حوزه های مختلف را به صورت کامل و دقیق رصد کنند و واکنش سریع و درست نسبت به مطالب شبهه‌ برانگیز و... از خود نشان دهند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: فضای مجازی در سالهای اخیر بخش اعظمی از پوشش رسانه ای را عملا در اختیار گرفته است با این وجود بعضا در برخی از کانال های فضای مجازی شاهد انتشار کلیپ هایی در قالب طنز هستیم که این کلیپ ها شاید در ظاهر شادی آور باشند، ولی در اصل فرهنگ و سنت را هدف قرار می دهند.

امام جمعه همدان در پایان سخنان خود افزود: صداقت و حفظ امانتداری باید یکی دیگر از ویژگی های رسانه ها باشد بنابراین رسانه ها با هر جریان و نگرش سیاسی که دارند باید در بحث بیان حقایق درست عمل کنند و حقیقت را هرگز فدای منافع و مصالح سیاسی نکنند./1403/پ210/ب1

ارسال نظرات