۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۶۳۷۶۱
آیت الله صدیقی:

طلاب از دوران جوانی باید اهل تهذیب نفس باشند

طلاب از دوران جوانی باید اهل تهذیب نفس باشند
تهران - تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهذیب نفس را شاخصه اصلی طلاب جوان بیان کرد و گفت: قرائت زیارت عاشورا تجدید پیمان برای یاری امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در همین مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: زیارت عاشورا کلام‌الله است و انسان هنگام قرائت باید توجه داشته باشد که خداوند با او سخن می‌گوید.

وی کلام الهی را غذای حقیقی روح انسان‌ها دانست و ادامه داد: انسان وقتی کلام الهی را قرائت می‌کند اگر متوجه باشد که خداوند از او پذیرایی می‌کند به‌گونه‌ای دیگر با پروردگار سخن می‌گوید؛ رقت قلب ثمره اتصال آدمی به باری‌تعالی است.

آیت‌الله صدیقی خطاب به طلاب، عنوان کرد: تلاش کنید بر قرائت زیارت عاشورا مداومت داشته باشید زیرا این زیارت به‌نوعی پیمان آمادگی برای یاری‌رساندن امام زمان(عج) و دعای انتظار است؛ جهانی‌شدن اسلام درگرو عینیت یافتن توحید و نابودی شرک است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه زندگی انسان در عالم دنیا حرکت به‌سوی مرگ است، اظهار داشت: مرگ حق بوده و کسی نمی‌تواند از آن فرار کند؛ یاد مرگ در خودسازی، مبارزه با رذایل اخلاقی و پرهیز از گناه بسیار مهم است.

وی بابیان حدیثی رحلت رسول‌الله(ص) را بزرگ‌ترین مصیبت عالم هستی مطرح کرد و ادامه داد: طلاب یاران امام زمان(عج) هستند و همواره باید خود را برای مبارزات سخت و دفاع از حریم ولایت الهی آماده کنند.

آیت‌الله صدیقی جوانی را بالاترین سرمایه عمر بیان کرد و گفت: انسان هر چه برای آخرت کشت می‌کند در همین دوره جوانی است پس آدمی باید همیشه مراقب حملات شیطان باشد تا از مسیر حق گمراه نشود؛ باقی ماندن در مسیر صراط مجاهدت و مراقبت همیشگی می‌خواهد.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه توبه واجب الهی است، ابراز کرد: توبه رجوع الی الله است، نماز و دعا پناه بردن به پیشگاه پروردگار و رها شدن از تاریکی‌ها و ضلالت است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات