۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۶۳۷۷۵
امام جمعه تویسرکان مطرح کرد؛

دفاع مقدس یکی از صفحات فراموش نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی

دفاع مقدس یکی از صفحات فراموش نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی
همدان - امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس آزمایشی بزرگ و سخت برای فرزندان انقلاب بود، گفت: دفاع مقدس یکی از صفحات مهم و فراموش نشدنی تاریخ انقلاب است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، اظهار داشت: در طول تاریخ انقلاب های بسیاری به وقوع پیوسته است که بعد از مدتی رو به افول رفتنه اند، ولی انقلاب ملت ایران علیه نظام ستم شاهی اینگونه نبود و وضعیتی بالعکس داشت.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه این انقلاب روز به روز مقتدرتر و مستحکم تر از گذشته می شود، گفت: با وجود دشمنی های بی سابقه و شدید ابرقدرتها علیه این انقلاب و ملت، بازهم شاهدیم که ایمان و توکل باعث شده است که دشمنان هرگز نتوانند گزندی به داشته های این انقلاب برسانند.

این استاد حوزوی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: هفته دفاع مقدس یکی از صفحات مهم و فراموش نشدنی تاریخ انقلاب اسلامی است، تاریخی که شاهد رشادها، ایثارگری ها و... بسیاری از سوی رزمندگان اسلام بودیم.

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس یک آزمایش بزرگ و سخت برای فرزندان این انقلاب بود، افزود: در ایامی که انقلاب هنوز به معنای واقعی استحکام پیدا نکرده بود، جنگ هشت ساله آغاز شد و صدام ملعون با حمایت کشورهای غربی و عربی هجوم همه جانبه ای به مرزهای ایران آورد.

امام جمعه تویسرکان در ادامه بیان کرد: در روزهای نخستین شاهد درگیری هایی در مرزهای کشور در برابر دشمن بعثی بودیم، ولی به علت نبود امکانات و از سوی دیگر عدم آمادگی و آگاهی نیروهای مسلح ایران از این حمله صدامیان، شاهد پیشرویی هایی از سوی نیروهای بعثی بودیم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه مدت زمان زیادی طول نکشید که ابتکار عمل به دست رزمندگان اسلام افتاد، گفت: رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) و تاسی جوانان این انقلاب به ایشان باعث گردید که نظم خاصی در جبهه های حق علیه باطل شکل بگیرد و همین امر زمینه توقف و حتی فلج شدن بخش اعظمی از ماشین جنگی نیروهای بعثی گردید.

حجت الاسلام موحدی سلاح رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس را ایمان و توکل به خداوند متعال عنوان کرد و اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس صدام تنها دشمن ایران نبود، بلکه براساس آمارهای موجود بیش از 32 کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم عراق را در این جنگ به صورت همه جانبه حمایت می کردند که اسرای غیرعراقی در دست رزمندگان ایران گواه این مدعاست.

امام جمعه تویسرکان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه خانواده های شهدا، ایثارگران و... در جامعه باید از شان و منزلت بالایی برخوردار باشند، گفت: تکریم خانواده های معظم شهدا، آزادگان، جانبازان و... کمترین کاری است که ما می توانیم در مقابل ایثارگری های این عزیزان داشته باشیم./1403/ت310/ب1

ارسال نظرات