۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۶۶۳۷۹۲
ابوترابی در گفت‌وگو با رسا:

قاضی در زمینه صدور احکام مجازات‌های طبری قاطع عمل کرده است

قاضی در زمینه صدور احکام مجازات‌های طبری قاطع عمل کرده است
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تأکید کرد که قاضی در زمینه صدور احکام مجازات‌های طبری قاطع عمل کرده و مجازات متناسب با جرم صورت گرفته است.

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به احکام صادره برای اکبر طبری، گفت: تفهیم اتهامات در موضوعات مختلف با هم متفاوت بوده و دو مورد از تفهیم اتهامات آقای طبری هنوز مفتوح است.

وی با بیان اینکه اشد مجازات برای آقای طبری صادر شده است، ادامه داد: از 10 مورد، 8 مورد منجر به صدور رأی شده و دو مورد نیز مفتوح است، در این 8 مورد نیز تفهیم اتهامی که در آن منجر به جرم سنگینی شده باشد، هنوز تفهیم اتهام نشده است؛ قاضی در مواردی هم که تفهیم اتهام کرده، مکلف است بر وفق قانون عمل کند که وفق قانون نیز اشد مجازات را به این موارد داده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه اخلال در نظام اقتصادی محاربه محسوب شده و حکمش اعدام است، خاطرنشان کرد: در احکام آقای طبری، اخلال در نظام اقتصادی تفهیم اتهام نشده است؛ به بیان دیگر در تفهیم اتهامات طبری اخلال در نظام اقتصادی وجود ندارد.

ابوترابی با بیان اینکه طبری اخلال در نظام اقتصادی نداشته است، گفت: رشوه و ارتشاء جزء موارد تفهیم اتهام شده در پرونده طبری بوده که حدود مجازات آن طبق قانون مشخص است.

وی تشکیل باند جهت ارتشاء و اختلاس را جزء جرم‌های طبری دانست و افزود: این موارد نیز مجازات‌هایش مشخص است، البته اختلاس هم نداشته و فقط جرم‌هایش عمدتاً در بحث رشوه بوده و به نوعی کارچاق‌کنی انجام می‌داده است؛ این موارد اخلال در نظام اقتصادی محسوب نمی‌شود و در نتیجه برای چنین جرم‌هایی حکم اعدام نیز صادر نمی‌شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: به دلیل اینکه قاضی در صدور حکم مکلف است طبق قانون عمل کند، باید ببینیم دو پرونده مفتوح طبری به کجا می‌رسد و تفهیم اتهامش چیست، اما در این 8 مورد که تفهیم اتهام شده، مجازات متناسب با جرم بوده و در دو موردی که باقی مانده محاربه و اخلال در نظلام اقتصادی نبوده که مجازاتش اعدام باشد.

ابوترابی در پایان خاطرنشان کرد: قاضی در زمینه صدور احکام مجازات‌های طبری قاطع عمل کرده و مجازات متناسب با جرم صورت گرفته است./841/ت302/ق

ارسال نظرات