۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۶۶۳۸۱۱
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در سمنان:

نماز جمعه مهمترین تریبون در برابر دلباختگان دشمن است

نماز جمعه مهمترین تریبون در برابر دلباختگان دشمن است
سمنان - حجت الاسلام فاطمی نیا با بیان اینکه وظیفه اصلی روشنگری برعهده نهاد نماز جمعه است، گفت: نماز جمعه مهمترین تریبون در برابر مستکبران، فتنه گران و دلباختگان دشمن است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محسن فاطمی نیا در نشست اعضای ستاد نماز جمعه شهر بیارجمند که عصر شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدی امام جمعه بیارجمند برگزارشد، ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه صفر، اظهارداشت: اقبالی بالاتر و کسوتی برتر از خدمت در مسیر اعتلا و گسترش فرهنگ نماز نیست.

مسؤول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان با بیان اینکه کسوت خدمت به نماز و مساجد در طول تاریخ به بزرگترین انسان‌ها همچون پیامبر اولوالعزم حضرت ابراهیم خلیل واگذار می‌شد و قرآن کریم از آن به عنوان بزرگترین افتخار یاد کرده است، افزود: قرآن مجید می‌فرماید اگر مکنتی در زمین بپا شود اقبال این است که نخست درآن نماز در آن بپا دارید؛ اقامه نماز جزء لاینفک زندگی هر مسلمان است.

مسؤول سابق ستاد اقامه نماز استان سمنان با بیان اینکه کسوت خدمت به نماز را باید قدر بدانیم، خاطرنشان کرد: انسان نمازگزار را خداوند به بلندی نام برده و جایگاه خادمان نماز بی تردید والاتر است؛ نمازگزاران بندگان خاص خداوند و نمازگزاران جمعه بندگان خاص الخاص پروردگار هستند، بی شک خداوند عنایت ویژه‌ای به خادمان این انسان‌های خاص الخاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا اضافه کرد: امام جمعه به عنوان رهبر معنوی هر شهر پناه همه مردم است، آنکه نماز می‌خواند و حتی آنانکه نماز نمی‌خوانند، رهبری در توصیف امامت جمعه می‌فرماید، ما کسوتی بالاتر از امام جمعه پیدا نکردیم؛ وظیفه خطیری بر دوش ائمه جمعه است و خدمت به مردم و جامعه اسلامی در این کسوت برای ما افتخاری بزرگ است.

وی با اشاره به نخستین سفر خود به بیارجمند پس از انتصاب به عنوان مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان اظهارداشت: همه سعی و تلاش خود را باید در مجموعه ستاد‌های نماز جمعه برای خدمت به مردم، کاهش مشکلات و گسترش همدلی در جامعه بکار بندیم؛ از یاد نبریم که فرماندهی قرارگاه فرهنگی هرشهر، مدیریت مساجد به عنوان مهمترین پایگاه‌های اجتماعی در جامعه اسلامی، مدیریت بحران‌های عقیدتی و استفاده از فضای مجازی به عنوان دانشگاه‌های مجازی فرهنگی از جمله وظایف خطیر ائمه جمعه و مجموعه نهاد مقدس نماز جمعه است.

مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان با بیان اینکه مسئله نفوذ که رهبر فرزانه انقلاب در سال‌های اخیر دائماً نسبت به آن هشدار داده اند، امروز باید در تمامی بخش‌ها مورد توجه قرارگیرد و افزود: وظیفه اصلی روشنگری، غفلت زدایی، بصیرت افزایی و بیدار کردن جوانان در هر دیار برعهده نهاد مقدس نماز جمعه است؛ باید گفت، نماز جمعه مهمترین تریبون در برابر مستکبران، فتنه گران و دلباختگان دشمن است. /۹۷۷//310/خ
جواد رمضانیان
ارسال نظرات