۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۶۳۸۶۳
عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق مطرح کرد؛

موفقیت دانشگاه امام صادق در تربیت نیرو و کادر سازی

موفقیت دانشگاه امام صادق در تربیت نیرو و کادر سازی
حجت الاسلام والمسلمین واعظی گفت: دانشگاه امام صادق (ع) در بخش تربیت نیرو و کادر سازی به سبب دقت در جذب دانشجو، کادر آموزشی و اداری توانمند، بسیار موفق بوده است.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی عضو هیأت امنای جامعة الصادق (ع) در آیین آغاز سال تحصیلی جدید این دانشگاه با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله مهدوی و مرحوم حجت الاسلام عباس موسویان، گفت: ثمره اعمال اصلی تلاش این انسان ها در آخرت مشخص خواهد شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) به روایاتی که شرافت مؤمن را در علم آموزی و نماز شب دانسته اند، اشاره کرد و عنوان داشت: همان طور که در مورد افراد صالح درجاتی درنظر گرفته می شود، برای انسان های جهنمی نیز درکاتی وجود دارد.

وی با اشاره راهکارهای بیان شده از سوی ائمه معصومین(ع) برای ارتقای منزلت انسان در نزد خداوند متعال، اظهار داشت: کسی می خواهد به منزلت خود در نزد خداوند متعال پی ببرد، باید توجه کند که منزلت خداوند در نزد او در چه مرتبه ای قرار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با بیان اینکه هر انسانی بهتر از هر دیگران بر نفس خود آگاه است، اظهار داشت: باید هر انسانی در طول شبانه روز توجه داشته باشد به چه میزان به یاد خداوند متعال است و توان خود را برای انجام اوامر او قرار می دهد و حب و بغض او در جهت خشنودی پروردگار قرار دارد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) ابراز کرد: عملکرد انسان در صحنه گناه مخصوصا در خلوت، معیار خوبی برای فهم منزلت انسان در نزد خداوند متعال و چگونگی اوضاع در آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی در ادامه با بیان اینکه ارزشیابی سازمان ها باتوجه به مأموریت های سازمان ها صورت می پذیرد، عنوان کرد: در مورد مراکز علمی و فرهنگی این مسأله کمی دشوار است؛ چرا که اختلافاتی در مبانی نسبت به سایر مراکز وجود دارد.

وی دو محور تربیت نیرو و تولیدات علمی را ملاک ارزشیابی دانشگاه امام صادق(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه امام صادق (ع) در بخش تربیت نیرو و کادر سازی به سبب دقت در جذب دانشجو، کادر آموزشی و اداری توانمند، بسیار موفق بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی مراد از تولیدات علمی را پایان نامه ها و مقالات اعضای هیأت علمی دانست و ابراز کرد: در زمینه تولید محتوای دانشی باید توجه داشت که نباید اسیر تشطط و پراکندگی موضوعات شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) افزود: برای جلوگیری از پراکندگی موضوعات در زمینه تولیدات علمی باید هر گروه علمی برنامه های میان مدت داشته، چند کلان مسأله را انتخاب کرده و مسائل مربوط به ان را احصا و دانشجویان را به سمت آن هدایت کند.

وی با اشاره به اهمیت توازن در میان موضوعات علمی، ابراز کرد: باید از مطالعه مسائل به شکل کاریکاتوری، غرق شدن در مباحث مبنایی و غلفت از سایر مسائل پرهیز کرد که برای حل این معضل می توان با تشکیل مجمع با سایر مراکز تقسیم کار کرد./1350/پ203/ق

ارسال نظرات