۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۶۶۳۸۹۵
حجت الاسلام والمسلمین مومنی مطرح کرد؛

عملکرد دولت جای دفاع ندارد

عملکرد دولت جای دفاع ندارد
استاد حوزه علمیه گفت: از کسانی که در شرایط سخت معیشتی از عملکرد دولت دفاع می‌کنند در عجبم؛ مسؤولان هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در سخنرانی مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که امشب پس از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: تقرب به خداوند متعال به وسیله پیروی از اهل بیت(ع) و بیزاری از دشمنان آن ها، دستورالعملی است که در زیارت عاشورا بدان تاکید شده است.

استاد حوزه علمیه بیزاری از دشمنان ائمه اطهار(ع) را شرط سلوک در مسیر اهل بیت(ع) دانست، عنوان کرد: بر طبق روایات هر کس مطیع اوامر الهی باشد دوست اهل بیت(ع) و هرکس مرتکب معصیت می شود دشمن خداوند متعال ائمه معصومین محسوب می شود.

این کارشناس دینی با بیان اینکه برای رسیدن به مقام موالات اهل بیت(ع) و برائت از اعدا باید مراحل معرفت، محبت، ولایت ائمه معصومین را پشت گذاشت، اظهار داشت: در زیارت عاشورا از خداوند متعال می خواهیم همراه بودن با ائمه اطهار(ع) را در دنیا و آخرت نصیبمان کند؛ لازمه این همراهی معرفت، محبت، ولایت ائمه معصومین است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با اشاره به اینکه در شب عاشورا امام حسین(ع) هشدار داد که کسی حق الناس داشته باشد نمی تواند همراه او در دنیا و آخرت باشد، ابراز کرد: اگر انسان مراحل لازم را طی نکرده باشد حتی اگر امام معصوم(ع) داخل در خیمه او شود نمی تواند همراه امام زمان خودش باشد که یکی از مصادیق بارز آن عبیدالله بن حر جعفی است.

استاد حوزه علمیه افزود: امام معصوم(ع) نیاز به یاری ندارد و یاری خواستن او در روز عاشورا برای نجات بندگان خداست که حتی در سخت ترین شرایط و در گودی قتلگاه نیز برای دستگیری از قاتل خود ادامه دارد.

این کارشناس دینی 6 صفت ورع و پاکی در خلوت، دستگیری از نیازمندان، صبر در مصیبت ها، حلم در هنگام خشم، صداقت در خوف را ویژگی همراهان امام معصوم(ع) در دنیا و آخرت عنوان کرد و گفت: برای بقا در معیت اهل بیت(ع) باید هر چیزی که ایشان امر فرمودند امتثال و هر آنچه نهی کردند، اجتناب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر فضلیت دستگیری از نیازمندان، عنوان کرد: در امر مواسات به جای اهدا مستقیم بسته ارزاق باید مواد غذایی به سرپرست خانواده رسانده شود تا سرپرست خانواده بسته را به خانه ببرد و علاوه بر حفظ کرامت پدر، جایگاه او در میان فرزندان خدشه دار نشود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گرفتاری هایی مانند انتشار ویروس کرونا می تواند سبب رسیدن به کمال شود، اظهار داشت: در گرفتاری ها باید ازدیاد ایمان و توکل در انسان متجلی شود؛ با این حال شیطان در شرایط این چنینی به دنبال ایجاد فاصله میان انسان و وادی شکر است.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی افزود: یکی از نزدیکان دولت به من گفت امیدوارم برای اتهام بی دینی مسؤولان حجت شرعی داشته باشی که در پاسخ گفتم فسق کسی که علنا دروغ می گوید در فقه اثبات شده است.

وی با اظهار تعجب از کسانی که در شرایط سخت معیشتی از عملکرد دولت دفاع می کنند، عنوان کرد: مردم نجیب با مشکلات اقتصادی فراوانی دست و پنجه نرم می کنند؛ مسؤولان هر کاری از دست‌شان برمی آید انجام دهند و با تزریق مواد غذایی وضعیت بازار را به تعادل برسانند./1350/پ202/ف

ارسال نظرات