۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۶۶۲۳۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی مطرح کرد؛

شهدای نوجوان کربلا؛ بهترین الگوهای تعلیم و تأدیب

شهدای نوجوان کربلا؛ بهترین الگوهای تعلیم و تأدیب
استاد حوزه علمیه قم از شهدای نوجوان کربلا به‌عنوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان یاد و تاکید کرد: نوجوانی فرصت مهمی برای تعلیم، تأدیب و افزایش عقل است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  محفل عزای نوجوانان فاطمی با حضور جمعی از زائران و خادمان نوجوان کریمه اهل‌بیت(س) غروب روز گذشته در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

در نخستین روز این محفل، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی خطاب به نوجوانان گفت: بالاترین نعمتی که خداوند در اختیار ما گذاشته نعمت «عقل» است. عقل نیرویی است که ما را به سوی خدا سوق می‌دهد که غیر از آن می‌شود جهل؛ هرچیزی که ما را به خدا برساند لشکریان عقل، و هر چیزی که ما را از خدا دور کند می‌شود لشکریان جهل.

وی افزود: بر اساس عقل باید از خودمان سوالاتی را پرسیده و به آن‌ها فکر کنیم تا بتوانیم به پاسخ مناسب برسیم؛ ما برای چه خلق شده‌ایم، از کجا آمده و آمدنمان برای چه است، مقصد و آخر ما کجاست، راه و طریق ما چیست و از تولد تا مرگ چه راهی را باید طی کنیم؟.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم آمده است که «انا لله و انا الیه راجعون» پس ما در مقصد زندگی خود قرار است به خدا برسیم.

وی با بیان اینکه در زندگی هم نیاز به تعلیم داریم و هم نیاز به تأدیب، گفت: وقتی مقصد زندگی را مشخص کردیم راه و شیوه رسیدن به آن را باید بیاموزیم و این برنامه زندگی باید بر اساس قرآن و روایات باشد که اگر جز این باشد و بخواهیم برنامه زندگی خودمان را از اجنبی و دشمن بگیریم نه سعادت دنیا را خواهیم داشت و نه سعادت آخرت را.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی از شهدای نوجوان کربلا به‌عنوان بهترین الگو برای جوانان و نوجوانان یاد و تاکید کرد: روش و تأدیب هم فقط باید از سیره اهل‌بیت(ع) گرفته شود، نوجوانی هم فرصت برای تعلیم، تأدیب و افزایش عقل است./1350/د102/ف

ارسال نظرات