۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۶۳۹۵۱
نماینده مجمع طلاب و فضلای حوزه هشدار داد؛

کم رنگ شدن سنت های اصیل حوزوی و تمایل به نظام آموزشی دانشگاه

کم رنگ شدن سنت های اصیل حوزوی و تمایل به نظام آموزشی دانشگاه
حجت الاسلام قاضوی با هشدار نسبت به کم رنگ شدن سنت های اصیلی حوزوی در میان طلاب، گفت: متأسفانه نظام آموزشی حوزه به سمت دانشگاهی شدن پیش می رود.

حجت الاسلام سید احمد قاضوی استاد حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، گفت: اگر پروتکل های بهداشتی به صورت کامل رعایت شود، هیچ ایرادی در برگزاری حضوری کلاس های درس حوزه علمیه وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام قاضوی به فوائد آموزش حضوری اشاره و عنوان کرد: یکی مزایای آموزش حضوری بیان اشکالات و پاسخگویی به آن ها از سوی اساتید است که این امکان بسیار مهم در آموزش مجازی فراهم نیست.

نماینده مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه با اشاره به برگزاری دروس حضرت آیت الله مکارم شیرازی با رعایت پروتکل های بهداشتی و به صورت حضوری، اظهار داشت: البته شرایط برای طلابی امکان حضور در کلاس ها ندارند، از طریق مجازی فراهم شود.

وی با هشدار نسبت به کم رنگ شدن سنت های اصیلی حوزوی در میان طلاب، ابراز کرد: متأسفانه نظام آموزشی حوزه به سمت دانشگاهی شدن پیش می رود و برخی مسؤولان نیز با تصمیمات و عملکرد خود به این مسأله دامن می زنند.

حجت الاسلام قاضوی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ مباحثه و پیش مطالعه در میان طلاب کم رنگ شده است، ادامه داد: مدیریت حوزه علمیه باید در جهت حفظ سنت های آموزشی حوزه علمیه یک بازنگری جدی را در دستور کار خود قرار دهد.

نماینده مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه نظام آموزشی دانشگاه را متناسب با رشته های دانشگاهی دانست و افزود: نوشتن پایان نامه به سبک دانشگاه برای رشته های دانشگاه مثل پزشکی مناسب است اما ممکن است همین سبک تناسبی با علوم حوزوی نداشته باشد بنابراین در چنین مواردی باید سبک فقهای حوزه علمیه پیاده شود.

وی با تأکید بر نتیجه بخشی فراوان نظام سنتی حوزه علمیه، گفت: متأسفانه نطام جدیدی حوزه علمیه که تلفیقی از نظام سنتی حوزه و روش های آموزشی جدید است نتیجه خاصی را در برنداشته است./1350/ت302/ق

ارسال نظرات