۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
کد خبر: ۶۶۳۹۹۱

راه اندازی مجلس مذاکره در مسجد استقلال اندونزی

راه اندازی مجلس مذاکره در مسجد استقلال اندونزی
مجلس مذاکره مسجد استقلال در اندولزی تشکیل شد؛ در این مجلس علمای برجسته، دانشگاهیان را در زمینه مطالعات اسلامی در اندونزی را گرد هم می آورد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا،  مجلس مذاکره مسجد استقلال در اندولزی تشکیل شد؛ این مجلس علمای برجسته، دانشگاهیان و صاحب نظران از زمینه های مختلف علمی، به ویژه در زمینه مطالعات اسلامی در اندونزی را گرد هم می آورد. راه اندازی این مجلس از طریق وبینار ملی انجام شد که توسط مدیریت مسجد استقلال برگزار شد.

نصرالدین عمر، امام بزرگ مسجد استقلال که سخنران وبینار بود، گفت، "استقلال نه تنها مسجد خوبی است، بلکه افراد و امت های خوبی را نیز به دنیا خواهد آورد. استقلال به تدریج مسجد پیامبر را دنبال خواهد کرد."

هدف این مجلس مطالعه مشکلات مذهبی است که مردم و ملت اندونزی با آن روبرو هستند و همچنین به تدوین توصیه ها و پیشنهادات به دولت جهت ارائه راه حل برای مشکلات ملی، به ویژه در زمینه های اجتماعی-مذهبی می پردازد.

وی افزود، "مجلس مذاکره مسجد استقلال روحیه های روانی و معنوی را ایجاد می کند. زیرا ما از علما و شخصیت های برجسته ای که البته دارای دیدگاه های اسلامی معتدل هستند، راهنمایی و هدایت خواهیم گرفت."

به غیر از نصرالدین عمر، در این وبینار با موضوع "استحکام نقش علما برای ملت در ابعاد دینی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی"، تعدادی از چهره های ملی و بین المللی مانند پروفسور عقیل منور (وزیر اسبق دین)، شمسی علی (امام مرکز اسلامی نیویورک) و قریش شهاب (بنیانگذار مرکز مطالعات قرآن) به عنوان سخنران اصلی حضور داشتند.

پروفسور قریش شهاب مانند نصرالدین عمر، در سخنرانی اصلی خود امیدوار بود که مجلس مذاکره مسجد استقلال با دانشمندانی همکاری کند که در نتیجه، راه حل هایی برای مردم و دولت به دست آید. علاوه بر این، مسجد استقلال یک مسجد دولتی است که منابع مالی خود را از دولت دارد.

به گفته وی، بسیار طبیعی است که نتایج بدست آمده از طریق این مجلس مذاکره می تواند به دولت منتقل شود، تا به دولت برای انجام فعالیت های مطابق با خواسته های دین کمک کند.

در همین حال، سعید عقیل حسین منور از وجود این مجلس خوشحال است که امیدوار است به مکانی و مرکزی برای تولید و ظهور دانشمندان واقعی و علمای حقیقی تبدیل شود.

سپس شمسی علی اظهار داشت، رویای بزرگ این است که دوباره نقش علمای مجمع الجزایر اندونزی در سطح جهانی با ایجاد اعتماد به نفس احساس شود، زیرا ما توانایی فوق العاده ای داریم، فقط این است که چگونه دوباره توانایی های خود را ارائه می دهیم.

فرید ساینونگ، مسؤول تربیت و آموزش مسجد استقلال توضیح داد که این مجلس یک برنامه شاخص در استقلال است. فعالیتهایی که توسط این مجلس انجام خواهد شد عبارتند از:

1- برگزاری اجتماع ماهانه برای بحث راجع به امت مربوط به عبادت، معامله، اجتماعی و اقتصادی.

2- برگزاری نشست موردی، یعنی هر زمانی که مسائل و مشکلات مذهبی و ملی وجود داشته باشد که به مشارکت این مجلس در حل آن نیاز دارد.

3- تدوین راه حل برای مشکلات مختلفی که مردم و ملت با آن روبرو هستند.

4- انتشار (کتاب / ژورنال) نتایج مطالعات ماهانه و سالانه.

5- انجام اعلامیه های مطبوعاتی، کنفرانس های مطبوعاتی و تحریک رسانه ها (تلویزیون استقلال) از نتایج مطالعات و تصمیمات ناشی از آن./998/د102/ق

ارسال نظرات