۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۶۶۴۰۴۳
آیت الله عالمی:

فداکاری طلاب در راه اعتلای ارزش‌ها برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است

فداکاری طلاب در راه اعتلای ارزش‌ها برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت تقویت گسترش فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه، فداکاری طلاب در راه اعتلای ارزش ها را برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت دانست.

آیت الله حسن عالمی نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، فضای حوزه های علمیه را بهترین فضا برای ترویج فرهنگ جهاد، شهادت و دفاع از دین دانست و گفت: در مورد جوانانی که به حوزه های علمیه می آیند باید گفت حقیقتا دلبسته ترین جوانان نسبت به دین هستند.

وی افزود: از این رو حوزه علمیه در قدم نخست وظیفه دارد این روحیه را حفظ کند و این باورها را تقویت کند؛ در گام بعد حوزه علمیه لازم است این جوانان را با اندیشه امر به معروف و نهی از منکر و جهاد در راه پروردگار عالم و جهاد با نفس آشنا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری آشنایی طلاب با فرهنگ جهاد و شهادت برای فداکاری در راه ارزش ها را مؤثر عنوان کرد و اظهار داشت: بنابراین آیات جهاد و شهادت و آیات مربوط به خودسازی به طلاب آموزش داده شود؛ همچنین روایات عصمت و طهارت و داده های نهج البلاغه در زمینه خودسازی و تربیت نفس به طلاب تعلیم داده شود تا برای دفاع از باورها آمادگی پیدا کنند.

وی در ادامه به آشناسازی طلاب با تحولات جهان اشاره کرد و گفت: باید با منابع صحیح و قوی به واقعیت های جهان توجه داده شود؛ همچنین بررسی شرایط امروز انقلاب اسلامی در دنیا و وظایف طلاب نسبت به انقلاب اسلامی از جمله مسائلی است که مسؤولان حوزه علمیه باید به آن توجه و طلاب را در این زمینه راهنمایی کنند.

آیت الله عالمی در پایان آشناسازی طلاب جوان با منابع امامت و ولایت را از دیگر مباحث مهم برشمرد و افزود: لازم است جریان ولایت فقیه به صورت تخصصی برای طلاب توضیح داده و تبیین شود./1370/ت302/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
امیر رضا
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
معرفی آثار شهدا و دفاع مقدس عملی بسیار مهم است.
0
0