۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۶۶۴۰۶۵
آیت الله صدیقی:

بی‌توجهی به رفع مشکلات مردم خلاف انقلابی گری است

بی‌توجهی به رفع مشکلات مردم خلاف انقلابی گری است
تهران - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بی‌توجهی به فقر و رفع مشکلات مردم خلاف انقلابی گری است، گفت: شعار ما نمی توانیم حیات جامعه را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، ظهر امروز در مسجد جامع غدیر خم، گفت: جریان نهضت و انقلاب خونین اباعبدالله الحسین(ع) یک جریان تبلیغی، الهی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی افزود: در کلام امام حسین(ع) و گروه تبلیغی ایشان که به‌ظاهر اسیران اما درواقع امینان بودند به تبیین و روشنگری پرداختند؛ حضرت در گام نخست زیر بار بدعت و جریان استکباری نرفتند.

آیت‌الله صدیقی مقاومت در برابر استکبار را یکی از درس‌های عاشورا برشمرد و عنوان کرد: مقاومت در برابر جریان استکبار هزینه کردن و از جان گذشتن می‌خواهد؛ در طول تاریخ سلسله جلیله انبیای الهی قربانیان فراوانی در مقابل جریانات الحاد، شرک، کفر و ظلم دادند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شهادت، قیام و مقابله با مستکبران سنت الهی است، اظهار داشت: امام حسین(ع) برای مبارزه با فساد و احیای امربه‌معروف و نهی از منکر قیام کردند؛ حضرت با نثار جان واجبات ضایع‌شده و احکام فراموش‌شده را به مردم یادآور شدند تا در طول تاریخ منافقان، ظالمان و مفسدان احساس راحتی نکنند.

وی افزود: جامعه‌ای که شعارش ما نمی‌توانیم است نمی‌تواند در برابر ظلم و فساد بایستد و از حق دفاع کند؛ اگر فضای اجتماع به‌گونه‌ای بود که فضای عمومی در مسیر ضایع شدن حق و رواج منکرات قرار گیرد حیات آن جامعه در آستانه نابودی قرار خواهد گرفت.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه خداوند حامی جامعه ‌ایمانی است، اظهار داشت: هرگز نباید از جبهه باطل ترسید چراکه خداوند یاور حق است؛ دفاع بازدارنده است اما اگر جامعه‌ ایمانی اهل دفاع و جهاد نباشد نابودی مراکز دینی‎اش قطعی خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بابیان اینکه در خارج از مرزها نیز باید در برابر دشمنان ایستاد و از مظلومان دفاع داشت، گفت: بی‌توجهی به فقر و رفع مشکلات مردم خوزستان خلاف انقلابی گری است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات