۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۶۴۰۷۶
آیت الله مهدوی:

اسلام دین عقلانیت است

اسلام دین عقلانیت است
اصفهان - نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام دین عقلانیت است و به همین دلیل به ما دستور تبعیت از عقل می‌دهد و عقلانیت به ما می‌گوید باید دستورات بهداشتی را رعایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، بعد از ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه اصفهان، با بیان اینکه امام علی(ع) می‌فرمایند اگر نزدیکان کسی او را رها کردند نگران نباشد، گفت: ایشان می‌فرمایند کسی که از سوی نزدیکان خود رها شود به لطف خدا از سوی افراد دیگر یاری خواهد شد و نباید نگران این تنهایی باشد.

آیت الله مهدوی در ادامه خاطرنشان کرد: گاهی هستند کسانی که با ما نسبت فامیلی ندارند اما از آنها بهتر و بیشتر به داد ما خواهند رسید، رفیق خوب گاهی بهتر از اقوام به کمک انسان خواهد رسید، گاهی یک غریبه از افراد آشنا و اقوام بسیار بهتر خواهد بود.

وی به بن بست نخوردن را ویژگی انسان مؤمن برشمرد و اظهار کرد: دین ما دستور به رعایت اصول بهداشتی می‌دهد، توجه به عقل و عقلانیت دستور دین است، این که کسی بگوید قرار نیست در مسیر کربلا بیمار شویم یا اینکه بدون رعایت بهداشت به مراسمات عزاداری برویم بیمار نمی‌شویم خلاف عقل است، خود امام حسین(ع) نیز چنین دیدگاه‌هایی را قبول ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر عقلانی بودن دین اسلام، تصریح کرد: بنابر دستور عقل انسان باید برای کمک گرفتن از افراد اقرب استفاده کند اما گاهی شخصی که به ما نزدیک است یاری رسان ما نخواهد بود، به همین دلیل عقل حکم می‌کند که از دیگران کمک بگیریم و در صورتی که به خداوند اتکا داشته باشیم و متصل به خداوند باشیم خداوند نیز ما را تنها نخواهد گذاشت و برای ما یاری کننده‌ای ولو از افراد غریبه خواهد فرستاد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه انسانی که با خداوند متعال ارتباط داشته باشد نباید نگران بی یار و یاور ماندن باشد، خاطرنشان کرد: شیطان به انسان وعده فقر و شکست می‌دهد، انسان نباید اسیر دروغ‌های شیاطین بشود، از سویی انسان باید اهل کار خیر و عمل خیر کردن باشد و تا زمانی که زنده است و فرصت دارد باید این کار را انجام دهد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تردید افکنی شیطان از طریق برخی افراد در دل کسی که قصد انجام کار خیر دارد، اظهار کرد: ما باید به فکر آخرت خود باشیم و خودمان به دنبال کمک کردن به افراد نیازمند باشیم و تنها توصیه کننده به کار خیر نباشیم، کسی که وصیت نکند برای کار خیر برای یک سوم مال خود، همان یک سوم را هم ورثه او در اختیار خواهند گرفت و منفعتی برای آخرت او نخواهد داشت./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات