۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۶۶۳۸۳۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

روحیه انقلابی برخاسته از مکتب کربلا است

روحیه انقلابی برخاسته از مکتب کربلا است
اصفهان ـ آیت الله مهدوی با بیان اینکه بهترین وسیله تقرب به خداوند، امام حسین(ع) است، گفت: روحیه انقلابی برخاسته از مکتب کربلا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، ظهر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه اصفهان، توسل به امام حسین(ع) را بهترین وسیله تقرب به درگاه الهی توصیف کرد و گفت: این تعبیر صریح روایت است که فرمودند همه امامان کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین(ع) سرعت بیشتری دارد.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: کسی که همراه امام حسین(ع) باشد هم از گناه و دنیاطلبی فاصله می‌گیرد و هم به خداوند نزدیک می‌شود، نشانه نزدیک این مسأله روحیه انقلابی افرادی است که با کربلا و فرهنگ عاشورا مأنوس هستند.

وی انقلاب و روحیه انقلابی را روح کربلا دانست و اظهار کرد: روح کربلا فدایی شدن در راه خداوند است و اگر کسی چنین احساسی در وجود خود داشت می‌تواند مدعی شود با هدف قیام امام حسین(ع) نزدیک است و ما باید تلاش جدی داشته باشیم برای اینکه در زمان ظهور امام زمان(عج) از یاران از جان گذشته ایشان باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما و امام خمینی ما همه از کربلا تأسی گرفتند و همه کربلایی هستند شهدای ما نیز با کربلا و مکتب عاشورا انس داشتند، شاهد هستیم این کسانی که با کربلا مأنوس بودند توفیق پیدا کردند جان خود را در راه خدا تقدیم کردند و به مقام والای شهادت رسیدند.

آیت الله مهدوی با اشاره به وجود میلیون‌ها جوان کربلایی انقلابی در کشور، تصریح کرد: پیروان مکتب کربلا و افراد انقلابی در کشور ما بسیار هستند و این روحیه باید در میان مردم ما محفوظ بماند.

وی گریه برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را بالاترین حد توسل عنوان کرد و گفت: حداعلای توسل گریه برای امام حسین(ع) است و گریه عامل کنده شدن انسان از دنیا و تصمیم جدی برای حسینی شدن است، گریه نفس انسان را ضعیف می‌کند و عقل انسان را بالا می‌برد و می‌تواند گریه برای امام حسین(ع) ما را به جانفشانی در مسیر اهل بیت(ع) برساند./1304//210/خ

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات