۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۶۳۶۰۵
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان:

افراد بی‌بصیرت برای دریافت حقوق نجومی خود دلیل تراشی می‌کنند

افراد بی‌بصیرت برای دریافت حقوق نجومی خود دلیل تراشی می‌کنند
اصفهان - آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت بصیرت در زندگی انسان گفت: افراد بی‌بصیرت برای دریافت حقوق نجومی خود دلیل تراشی می‌کنند و توجهی به تضییع حقوق مردم ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، شب گذشته در امامزاده ابوالعباس اصفهان، با بیان اینکه بصیرت مسأله بسیار مهمی است، گفت: در ماجرای کربلا افراد بصیر در کنار امام حسین(ع) بودند و افراد بی‌بصیرت در مقابل ایشان ایستادند، همانطور که بصیرت برای انسان بسیار فایده دارد سطحی نگری و بی بصیرتی برای انسان بسیار زیان‌آور است.

کسی که بصیرت ندارد مقابل ولی فقیه می‌ایستد

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: امروز عده ای در مقابل ولی فقیه می‌ایستند اگرچه نماز می‌خوانند یا عده ای دیگر می‌گویند ما خود را کنار می‌کشیم نه موافقیم نه مخالفیم، بنابر روایات این افراد هم دشمن هستند، کسی اگر سطحی‌نگر نباشد و بصیرت داشته باشد متوجه می‌شود چگونه باید زندگی کند.

وی سطحی‌نگری را باعث دوری از معرفت نسبت به اهل بیت(ع) دانست و اظهار کرد: انسان سطحی‌نگر تشخیص نمی‌دهد چقدر مشکل دارد و نیاز روحی دارد و باید با اهل بیت(ع) مأنوس باشد، کسی که بصیرت ندارد از نیاز روحی خود غافل است و حتی در تربیت اولاد خود در این خصوص اقدامی نمی کند و نیازهای روحی فرزند خود را در نظر نمی‌گیرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت توجه داشتن به باطن امور در کنار توجه به ظاهر زندگی، خاطرنشان کرد: انسانی که بصیر باشد حقایق را به درستی درک می‌کند، باید دقت کنیم در زندگی سطحی نگر نباشیم، بلکه عمیق باشیم و به باطن و عمق مسائل دقت نظر داشته باشیم.

حقوق نجومی برخاسته از بی بصیرتی افراد است

آیت الله مهدوی دریافت حقوق نجومی را حاصل بی بصیرتی افراد دانست و تصریح کرد: این افراد دلایلی هم می‌تراشند که بگویند حقوق نجومی که می‌گیرند حلال است و هرچه به او تذکر بدهند بازهم حاضر نیستند قبول کنند حقوق نجومی حرام است، علت اینکه افراد حاضر هستند به همین سادگی مال حرام دریافت کنند و حقوق دیگران را ضایع کنند به دلیل سطحی‌نگری آنها است و همین موضوع آنها را از آخرت غافل کرده است.

وی بصیرت داشتن را عامل بازدارنده در برابر تضییع حقوق مردم و ظلم به دیگران توصیف کرد و گفت: ما هنوز بصیرت به درستی وارد وجودمان نشده است، بصیرت اگر باشد توکل به خدا و سربلندی در امتحانات الهی را شاهد خواهیم بود، کسی که بصیرت دارد دنیا را مانند سایه درخت می‌بیند که برای مدت کوتاهی از آن استفاده می‌شود و اهمیت چندانی ندارد و زودگذر است می‌بیند.

در زندگی باید به باطن امور دقت کنیم

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نتیجه چنین نگاهی به دنیا و اینکه درک کنیم در دنیا مسافر هستیم، تلاش برای کسب آخرت است، به همین دلیل لازم است تلاش کنیم تا ابتدا بصیرت داشته باشیم، افرادی که بصیرت دارند به باطن همه مسائل دقت نظر دارند.

آیت الله مهدوی در ادامه با بیان اینکه کسی که بصیرت دارد آخرت را در نظر دارد برای همین انتخاب او شهادت و کسب آخرت خواهد بود، تصریح کرد: کم هستند کسانی که فروشنده جان خود باشند و حاضر باشند از دنیا برای رسیدن به آخرت بگذرند، این افراد دارای بصیرت هستند و حقیقت زندگی دنیا و آخرت را به درستی درک کردند، خداوند جان و مال این افراد را می خرد ولی معمولا افراد کمی هستند که در این حد بصیرت داشته باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت بصیرت در زندگی انسان، اظهار کرد: کسی که زرنگ است و بصیرت دارد تا زنده است برای آخرت خود کار می کند و به روش‌های مختلف کسب توشه می‌کند برای آخرت، کسی که بصیرت دارد فنای دنیا را درک کرده اما کسی که فقط بصر دارد و ظاهر را می‌بیند بنابر نگاه سطحی خود دنیا را باقی می داند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات