۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۶۶۲۱۲۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حقوق‌های نجومی حرام و خلاف عدالت است

حقوق‌های نجومی حرام و خلاف عدالت است
اصفهان - آیت الله مهدوی با تأکید بر اهمیت گسترش عدالت در جامعه، گفت: باید در زندگی فردی هم عادل باشیم، کسی که حقوق نجومی حرام می‌گیرد عادل نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، یکشنبه شب در هیأت رزمندگان اسلام اصفهان، با بیان اینکه همه ما باید در مسیر عدالت و اصلاح جامعه حرکت کنیم، گفت: هم باید خود ما عادل باشیم هم باید امر به عدالت کنیم، باید عدالت و پرهیز از ظلم را در سراسر زندگی خود پیاده کنیم و به دیگران نیز متذکر شویم.

وی در ادامه افزود: انسانی که عادل است و مصلح جامعه است می‌تواند بگوید منتظر مصلح جهانی و برپا کننده عدالت در جهان هستم، خداوند در آیه 8 سوره مائده می‌فرماید مراقب باشید بغض و عداوت و نفرتی که نسبت به کسی یا چیزی دارید شما را از عدالت خارج نکند.

ربای بانکی و حقوق های نجومی خلاف عدالت است

آیت الله مهدوی با اشاره به ظلم کردن برخی کسانی که نسبت به ظلم اعتراض دارند، اظهار کرد: حقوق‌های نجومی که برخی افراد می‌گیرند خارج از عدالت است، کدام مسؤول نرفت آن حقوق نجومی حرام را بگیرد؟ چنین مسؤولی منتظر عدالت نیست، ربا خواری بانک‌ها حرام و ظلم است و مراجع بارها نسبت به آن تذکر داده‌اند اما شاهد هستیم این ظلم هنوز در جامعه ما رواج دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها در ارتباط با بانکها و وامی که از آنها گرفته‌اند با مشکلات بسیاری مواجه شده‌اند، خاطرنشان کرد: ربا ظلم و گناه و حرام و جنگ با خدا و امام زمان(عج) است، قرآن می‌فرماید ربا جنگ با خداوند و امام زمان(عج) و مانند تیر زدن به قلب ایشان است.

وی با تأکید بر ضرورت اصلاح امور جامعه و پیاده سازی عدالت و مبارزه با ظلم و گناه و فساد در جامعه، تصریح کرد: وظیفه ما تلاش برای رفتن جامعه به سمت عدالت است، تذکرات برای بهداشت تنها برای مساجد و هیأت‌های مذهبی است، ظاهرا برای پارک‌ها و مراکز تفریحی کرونا وجود ندارد. کسانی مشکل ساز هستند برای جلسات مذهبی که با علما ارتباط ندارند برای اینکه هرکاری دوست دارند انجام دهند.

مسؤولان باید با دین ارتباط داشته باشند

آیت الله مهدوی با بیان اینکه مسؤولان ما باید ارتباط با دین داشته باشند، اظهار کرد: مسؤولی که فسق علنی می‌کند نباید در صداوسیما دیده شود، این ترویج فساد است، باید رسانه ملی ما به این مسائل دقت نظر داشته باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر از مسأله عدالت غافل شویم در زمان ظهور امام زمان(عج) متوجه می‌شویم چقدر عقب مانده‌ایم، اگر در وجود انسان غیرت باشد در مقابل ظلم و فساد و بی عدالتی سکوت نمی‌کند، اگر می‌خواهیم حسینی باشیم باید در مسیر عدالت گام برداریم، حداقل یک گناه شخصی یا اجتماعی را حذف کنیم.

در تمام زندگی باید عادل باشیم

وی با اشاره به امر خداوند برای برپا کردن عدالت در زندگی فردی و اجتماعی و امور دنیایی و آخرتی، تصریح کرد: در همه مراحل و عرصه‌های زندگی باید عادل باشیم، حتی اگر کسی به ما توهین کرد و ظلم کرد نباید به او ظلم کنیم، بنابر فرموده قرآن کریم هرکسی منکر انجام دهد، دیگر مسلمانان ولی او خواهند بود و وظیفه دارند به او نسبت به ظلمی که انجام می‌دهد متذکر شوند.

آیت الله مهدوی تذکر دادن نسبت به ظلم و گناه را عامل اصلاح امور جامعه توصیف کرد و گفت: اگر همه مردم اهل تذکر باشند افراد نسبت به انجام قوانین و رعایت شئون و هنجارها اهتمام خواهند داشت و یک اتحاد بر معروف در جامعه شکل خواهد گرفت که بسیار مفید و سازنده است./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات