۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۶
کد خبر: ۶۶۲۰۹۹
نماینده مجلس خبرگان رهبری تشریح کرد؛

برکات خدا برای بندگان به واسطه امام حسین

برکات خدا برای بندگان به واسطه امام حسین
اصفهان - آیت الله مهدوی گفت: خداوند به واسطه کربلا و امام حسین به ما برکات بسیاری داده است، زیارت کربلا ما را مقرب به خداوند و امام زمان(عج) می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری شب عاشورا در جمع عزاداران حسینی اصفهان، با بیان اینکه مصیبت کربلا و عاشورا بزرگترین بلایا و مصیبت‌ها است، گفت: مصیبت کربلا همان تعبیر ذبح عظیمی است که در آیه 107 سوره صافات به آن اشاره شده است.

آیت الله مهدوی با اشاره به آیه 33 سوره اسراء خاطرنشان کرد: در این آیه به ماجرای کربلا هم اشاره شده است، آیه می‌گوید برای اولیای دم کسی که به قتل رسیده، حق قصاص قرار داده شده است، در دو جای زیارت عاشورا نیز تقاضا می‌کنیم زمانی که امام زمان(عج) ظهور می‌کنند و می‌خواهند قاتلین امام حسین(ع) را قصاص کنند ما هم زنده و در رکاب ایشان باشیم.

وی عاشورا و محرم و صفر را دارای برکات بسیار برشمرد و اظهار کرد: اصلا اسلام از طریق محرم و صفر به ما رسیده است، چرا که در طول قرن‌های بسیار برپایی مراسمات عزاداری محرم و صفر فرصتی شده است تا سخنرانان و علما بتوانند معارف دین را به مردم منتقل کنند، به همین دلیل امام خمینی می‌فرمایند تا زمانی که محرم و صفر باشد اسلام هم زنده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برکات واقعه کربلا برای مردم، تصریح کرد: یکی از موارد اکرام خدا در خصوص کربلا و عاشورا و به برکت امام حسین(ع) به ما، تربت امام حسین(ع) است، در تربت امام حسین(ع) شفا قرار داده شده است و برای امراض و بیماری ها بسیار مؤثر واقع شده است.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: دعایی که تحت قبه مبارک حضرت امام حسین(ع) می کنیم مستجاب می‌شود و بسیار مؤثر است دعا کردن در آن محل، حتی افرادی بوده‌اند که دعایی را به زبان نیاورده یا حاجتی را فراموش کرده‌اند اما مستجاب شده است.

وی شفاعت امام حسین(ع) را دیگر اکرام خداوند برای بندگان عنوان کرد و گفت: یکی از درهای بهشت باب الحسین(ع) است که افراد ساده‌تر از دیگر درها می‌توانند از آن عبور کنند. گریه بر امام حسین(ع) گناهان انسان را ذوب می‌کند و نفس را در انسان می‌کشد و باعث تقویت عقول می‌شود و این از دیگر کرامات خداوند برای ما به واسطه امام حسین(ع) است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تقرب به پروردگار از دیگر کراماتی است که خداوند به واسطه امام حسین(ع) برای ما در نظر گرفته است، تصریح کرد: در روایت ذکر شده است کسی که به زیارت امام حسین(ع) در کربلا برود انگار خداوند را در عرش الهی زیارت کرده است. امام حسین(ع) ثارالله است و کسی که به زیارت خون خدا برود انگار به زیارت خدا رفته است.

آیت الله مهدوی در ادامه افزود: تقرب به امام زمان(عج) یکی از کرامات الهی برای ما از طریق باب الحسین(ع) است، باب الحسین(ع) حقیقتا باب الحجت است، امام زمان(عج) علاقه خاصی به جد بزرگوارشان دارند و به همین دلیل است که به زائران امام حسین(ع) علاقه بسیاری دارند و عنایات ویژه‌ای به زائران کربلا دارند.

وی تقویت ایمان را از دیگر برکات کربلا دانست و اظهار کرد: کسانی که به کربلا می‌روند قویترین اعمال صالحه را می‌توانند انجام دهند و می توانند گناهان درشت را با عشق امام حسین(ع) ترک کنند، به همین دلیل همه چیز ما در کربلا و زیارت امام حسین(ع) است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری به تأکیدات فراوان روایات و علمای بزرگ اسلام و تشیع به اهمیت زیارت امام حسین(ع) در کربلا اشاره کرد و گفت: روح ما با زیارت کربلا زنده می‌شود و ضربان روح ما با قوت خواهد زد، اگر از کربلا و مکتب امام حسین(ع) دور شویم روح ما کم کم خواهد مرد و به همین دلیل است که هرگز نباید از امام و زیارت ایشان در کربلا غافل باشیم./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات