۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۶۴۱۶۱
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

فرماندهی امام در جنگ از جنس هدایتگری انبیایی و حکیمانه بود

فرماندهی امام در جنگ از جنس هدایتگری انبیایی و حکیمانه بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام سالاری گفت: جنس فرماندهی امام راحل، نه از سِنخ فرماندهی تاکتیکی و خرد که از جنس هدایتگری انبیایی و حکیمانه در میدان زندگی و زیست انسان‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع شماری از روحانیان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به تبیین بیانات دوشنبه هفته جاری رهبر معظم انقلاب در آئین تکریم یک‌میلیون ایثارگر پرداخت.

وی اظهار کرد: شاید بتوان یکی از بدیع‌ترین و جامع‌ترین بخش‌های این سخنان را تبیین رهبر عزیز انقلاب اسلامی از نقش بی‌بدیل حضرت امام خمینی(ره) در دروان دفاع مقدس برشمرد.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: الحق والانصاف این بخش از سخنان امام خامنه‌ای جای بحث و کندوکاو اکتشافی و انکشافی دارد، چنانچه ایشان هم فرمودند در تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده، به این فصل که چه‌بسا مهم‌ترین فصل از دفاع مقدس هشت‌ساله باشد کمتر پرداخته‌شده است.

وی تصریح کرد: جنس فرماندهی امام راحل، نه از سِنخِ فرماندهی تاکتیکی و خرد که از جنس هدایتگری انبیایی و حکیمانه در میدان زندگی و زیست انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه در حال حاضر گروهی بر آن هستند تا با انتشار خاطراتی، سکه فرماندهی جنگ را به نام دیگران بزنند، خاطرنشان کرد: انتشار خاطرات یک‌سویه و بدون راستی آزمایی که بعضاً دچار تناقضات آشکار با مستندات روشن است، رگه‌هایی از جریان تحریف را با خود به همراه دارد.

وی اظهار کرد: حقیقت این است که باید به نقش امام خمینی (ره) در فرماندهی جنگ به‌عنوان یک مکتب فرماندهی نگریسته شود، مکتبی که مکتب فرماندهی چمران و باقری و همت و باکری و سرانجام مکتب سلیمانی از آن زاده می‌شود و تحت شعاع آن مکتب معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام سالاری اضافه کرد: این نقش فرماندهی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در دوران مقدس باید دوباره بازخوانی و تبیین شود؛ زیرا نسل سوم و چهارم امروزه بیش از هر زمان دیگر به آشنایی به امام خمینی (ره) نیاز دارند.

وی تصریح کرد: نکته مهم در مکتب رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) اولاً زیرساخت‌های معرفتی و معنوی و عرفانی شخصیت او بوده و ثانیاً بصیرت و کیاست الهی برآمده از این معرفت و معنویت است.

حجت‌الاسلام سالاری افزود: عمل بهنگام و به‌موقع امام در به میدان آوردن نیروی مردمی به‌خصوص جوانان در میدان انقلاب و جنگ و الگوسازی و مدل‌سازی از این مشارکت برای همیشه از دیگر نکات مهم فرماندهی امام راحل است. همیشه‌ای که امروز و در جنگ اقتصادی با همه تفاوت‌های آن باید به آن توجه شود و راه پیروزی در جنگ‌های کنونی از این مسیر دیده و طی شود. /9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات