۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۶۶۳۹۵۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

پیشتازی روحانیت در جبهه‌ها سبب تشویق و بسیج مردم به حضور بیشتر بود

پیشتازی روحانیت در جبهه‌ها سبب تشویق و بسیج مردم به حضور بیشتر بود
خراسان شمالی - حجت‌الاسلام خادمی گفت: بیان روشن و ندایی برخاسته از دل و پیشتازی روحانیت برای حضور در جبهه باعث تشویق و بسیج مردم به حضور بیشتر در جبهه می‌شد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی،  با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به تبیین نقش حوزویان و روحانیان در دفاع مقدس پرداخت و اظهار کرد: روحانیان افزون بر پیشگامی در دفاع مقدس و ایثار و نثار جان و خون خود، نقش ویژه‌ای نیز در تشویق مردم به حضور در جبهه و بسیج آن‌ها داشتند.

وی با بیان اینکه اصولاً خاستگاه روحانیت در دل و جان مردم بود و هست، افزود: روحانیت متعهد مردمی بوده و از کوچه و بازار گرفته تا مدرسه و دانشگاه حضور مؤثر دارد.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: بیان روشن و ندایی برخاسته از دل و پیشتازی روحانیت برای حضور در جبهه باعث می‌شد که مردم عزیزترین کسانشان را به جبهه بفرستند.

وی ادامه داد: چه بسیار بودند خانواده‌های که چند فرزند را به جبهه فرستادند یا پدر و مادری که تنها دردانه‌هایشان را فدای اسلام کردند و این نبود مگر به برکت روحانیت که خود طلیعه‌دار عمل به آنچه می‌گفتند بودند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: آنان نه‌تنها مردم را تشویق به رفتن به جبهه می‌کردند بلکه خود در صفوف اول اعزام به جبهه بودند تا مصداق این کریمه و انذار نباشند که: «یا أَیهَا الَّذِینَ آَمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ *کبُرَ مَقْتًا عِندَ اللَّهِ أَن تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ»؛ یعنی ای کسانی که ایمان آورده‌اید، چرا چیزی می‌گویید که انجام نمی‌دهید؟ نزد خدا سخت ناپسند است که چیزی را بگویید و انجام ندهید.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی شکست خط نفوذ دشمن را یکی دیگر از اقدامات روحانیت در استحکام بحث مقاومت در برابر دشمن دانست و گفت: دشمن اسلام و منافقان همواره درصدد شبهه افکنی بودند تا کسانی که ایمان قرص و محکم ندارند و در درون غل و غشی دارند را نسبت به جبهه و حضور در جنگ بدگمان کنند.

وی افزود: دشمنان گاه با القای شبهه در اصل جنگ، گاه با ایجاد تردید در دل خانواده‌ها در پی بدگمان کردن مردم بودند؛ اما این وظیفه مبلغان و حوزه علمیه بود که پاسخگوی شبهات باشند.

حجت‌الاسلام خادمی تصریح کرد: حضور بزرگان و روحانیون در جبهه که اسناد آن موجود است، برای این بود تا با روشنگری خط نفوذ و ستون پنجم دشمن را چه در پشت جبهه و چه در درون جبهه بشکنند./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات