۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۶۳۸۴۷
امام‌جمعه موقت بجنورد:

طلاب و حوزویان همپای جلودار انقلاب بر طاغوت زمان غلبه کردند

طلاب و حوزویان همپای جلودار انقلاب بر طاغوت زمان غلبه کردند
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام نوری گفت: طلاب و حوزویان همپای جلودار بر طاغوت زمان غلبه کردند و پرچم جمهوری اسلامی را به اهتزاز درآوردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام‌جمعه موقت بجنورد، امروز در جمع طلاب استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، به نقش حوزویان در عرصه دفاع از دین و نظام و انقلاب پرداخت.

وی اظهار کرد: مبلغان و علمای راستین شیعه بر مبنای تعالیم قرآن کریم و مکتب اهل‌بیت، مسؤولیت مهم تبیین و تفسیر، تعلیم و تربیت، تبلیغ، دعوت و دفاع از دین را در راستای اعلای کلمه توحید به عهده دارند.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: برای این فریضه مهم بود که این طلیعه‌داران دین هجرت‌های گوناگون را به جان خریدند آنجا که خداوند متعال دعوت به دانش آموختن و دعوت به تفقه کرد «وما کان المؤمنون لینفروا کافة فلولا نفر من کل فرقة منهم طائفة لیتفقهوا فی الدین ...»، گروهی از خانه، کاشانه و وطن مهاجرت کردند و سختی غربت را به تن جان خریدند و راه حوزه‌های علمیه را در پیش کشیدند تا به فرمان خداوند متعال لبیک بگویند.

وی اضافه کرد: این مهاجران پس از آن که جان را به زیور اخلاق و تهذیب آراستند با کوله باری از دانش، مهاجر دیار خود شدند تا مردم را دعوت به‌سوی خدا کنند و آنان را از طاغوت‌ها بر حذر دارند؛ «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِی کلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ».

حجت‌الاسلام نوری افزود: امام خمینی (ره) این حماسه و مجاهدت را به زیبایی به تصویر کشاند و فرمود: سلام بر آنان که تا کشف حقیقت تفقه به پیش تاختند و برای قوم و ملت خود منذران صادقی شدند.

وی اظهار کرد: این‌ها طلایه‌دارانی بودند که در طول تاریخ رنج‌ها کشیدند و در تلاطم‌های سخت در اعصار مختلف دین و دین‌داران را از گردنه‌ها صعب عبور دادند و به عصر خمینی (ره) رساندند.

حجت‌الاسلام نوری گفت: بدون شک در ادوار تاریخی حوزه هیچ دورانی به اندازه عصر خمینی (ره) ممتاز و مهم نیست؛ چراکه این طلاب و بزرگان حوزه بودند که همپای جلودار بر طاغوت زمان غلبه کردند و پرچم جمهوری اسلامی را با اهتزاز درآوردند.

وی تصریح کرد: ازاین‌رو رهبر معظم انقلاب در مورد حضور روحانیت در نهضت اسلامی می‌فرمایند: هرگاه روحانیت در میدان مبارزه وارد شد و ایستاد و در مقابل دشمنی دشمنان دین و دشمنان اسلام سینه سپر کرد و در این راه واقعاً مبارزه کرد، مجاهدت کرد و آسیب دید و به قتل رسید، سربلند بوده؛ در دوره‌های مختلفی از این قبیل روحانیون داشته‌ایم. امّا حالا در دورهٔ اخیر -[یعنی] دورهٔ ما، زمان ما، دورهٔ انقلاب- بحمدالله دایره این میدان، دایرهٔ وسیعی بوده؛ کسان زیادی وارد میدان شدند، به برکت حرکت عظیمی که امام بزرگوار ما، به توفیق الهی، به هدایت الهی و با پشتیبانی این ملّت انجام داد که روحانیت واقعاً وارد میدان مبارزه شد./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات