۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۶۶۲۸۲۱
حجت‌الاسلام حسین زاده خبر داد؛

جزییات آغاز درس خارج فقه، اصول و تفسیر در حوزه علمیه خراسان شمالی

جزییات آغاز درس خارج فقه، اصول و تفسیر در حوزه علمیه خراسان شمالی
مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری درس خارج فقه و اصول و تفسیر تخصصی از شنبه بیست و دوم شهریورماه در حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از آغاز تدریس درس خارج فقه و اصول و تفسیر تخصصی سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان از شنبه بیست و دوم شهریورماه خبر داد.

وی افزود: درس خارج فقه و اصول و تفسیر تخصصی حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد برای سال پنجم در استان از ابتدای هفته آتی در حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شروع خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین زاده از طلاب مقطع خارج خواست با رعایت اصول بهداشتی و با ماسک در جلسات حضور منظم داشته باشند؛ زیرا مجوز حضور در آزمون پایان سال این مقطع منوط به حضور منظم و با رعایت آیین‌نامه‌های مربوط به آموزش سطح 4 حوزه علمیه خراسان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دروس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی در سال جاری با حضور حدود 60 طلبه سطح چهار برگزار می‌شود، افزود: دروس خارج حوزه علمیه استان صبح هر روز در محل حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

گفتنی است، تدریس دروس خارج فقه، اصول و تفسیر در حوزه علمیه خراسان شمالی، با مجوز شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سال 95 آغاز شده و امسال برای پنجمین سال اجرایی می‌شود.

حوزه علمیه خراسان با هزار و ۲۰۰ سال قدمت و حدود ۳۰ هزار طلبه در حال آموزش در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحت نظر دو هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۹۵ به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه این سال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در سال تحصیلی جدید درمجموع دو هزار و 500 طلبه برادر و خواهر در 15 مدرسه علمیه خراسان شمالی در سطوح یک تا چهار تحصیل می‌کنند.

این 15 مدرسه علمیه شامل 9 مدرسه علمیه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که از این مدارس درمجموع 13 مدرسه شامل هشت مدرسه برادران و پنج مدرسه خواهران ویژه سطح یک و سه مدرسه هم ویژه سطوح دو و سه فعالیت می‌کنند.

 از دو هزار و 500 طلبه حوزه علمیه خراسان شمالی حدود هزار و 750 نفر طلبه برادر و مابقی طلاب خواهر هستند./9314//310/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات