۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۶۶۰۹۶۳
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

سختی کار آخوندی نسبت به گذشته

سختی کار آخوندی نسبت به گذشته
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: امروز کار آخوندی به نسبت گذشته سخت‌تر شده است؛ زیرا از در و بام آفت می‌بارد و زمینه‌های انحراف جدید و آسیب‌های مدرن به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان حوزوی استان، با تأکید بر ضرورت تحول و روزآمدی روحانیان و حوزویان، اظهار کرد: باید خود را با قافله تمدن همسو کنیم؛ زیرا اگر 40 سال پیش یک مدل روحانی مورد نیاز بود امروز روحانی و عالمی می‌خواهیم که جوان شناس و زمان‌شناس بوده و آسیب‌شناسی و روان‌شناسی قوی داشته باشد تا بتواند در همه حوزه‌ها هنر مدیریت خود را به عرصه و میدان بیاورد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه امروز عالم دین باید دیدبانی کرده و مسائل را رصد کند، گفت: قبلاً امکاناتی نظیر اینترنت و موبایل و شبکه‌های مختلف تلویزیونی برای انحراف نبود، این امکانات اگرچه مزایای زیادی دارند اما زمینه‌های انحراف جدید و آسیب‌های مدرن را هم به وجود آورده‌اند؛ به همین دلیل امروز کار آخوندی به نسبت گذشته سخت‌تر شده است؛ زیرا از در و بام آفت می‌بارد.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان بسیج شده و سرمایه‌گذاری‌های عظیم رسانه‌ای کرده‌اند تا علیه اسلام و انقلاب و نظام کار کنند تا اقتدار نظام را بشکنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: یکی از راه‌های ایستادگی در مقابل این هجمه گسترده تقویت حوزه‌های علمیه از طریق مدیریت درست، شکوفایی استعدادها و ظرفیت‌ها و جهت‌دهی به طلاب است.

وی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه یک عالم دینی تنها منبر رفتن نیست؛ زیرا هزاران سؤال و شبهه در شبکه‌های مجازی تولید شده است؛ ازاین‌رو باید به استدلال و منطق و حکمت مجهز شویم تا بتوانیم در مقابل هجمه‌های گوناگونی که دشمنان ایجاد کرده‌اند ایستادگی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: حوزه‌های علمیه باید به‌عنوان سنگربانان و دیدبانان امت به علم و منطق و حکمت مجهز شوند تا سیل شبهات جامعه آن‌ها را مشوش نکند.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش‌های خود را دوچندان کنیم تا بتوانیم در مقابل این هجمه‌ها مقاومت کنیم، تصریح کرد: دشمن به شبهه گستری و شهوت پراکنی در جامعه ما امید زیادی بسته است؛ زیرا شبهه مانند گردباد همه‌چیز را با خود می‌برد و شهوت هم لغزنده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهوت گرداب و شبهه گردباد است و این دو خطر بزرگی برای جوانان و جامعه ما هستند، افزود: حوزه علمیه باید هم به شبهات پاسخ داده و هم جلوی لغزش انسان‌های متدین را بگیرد.

وی خطاب به مسؤولان حوزه علمیه استان گفت: باید نگاه جدیدتر و جامع‌تر و کاربردی‌تری را در حوزه‌های علمیه فرهنگ‌سازی کرده و دروس به‌روزتری را به طلاب ارائه دهیم تا آن‌ها را دشمن‌شناس و اهل تحلیل بار بیاوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه طلاب باید بتوانند اهداف و توطئه‌های دشمن را تشخیص دهند، گفت: باید طلاب را تحلیلی و تحقیقی بار بیاوریم تا قدرت تشخیص آن‌ها بالاتر برود و به مسائل اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات