۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۶۶۴۱۷۸
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

ارتباط ائمه جمعه با آموزش و پرورش موجب تقویت تربیت خواهد شد

ارتباط ائمه جمعه با آموزش و پرورش موجب تقویت تربیت خواهد شد
آذربایجان غربی - امام جمعه ارومیه گفت: حضور ائمه جمعه در  شورای آموزش و پرورش میتواند موجب تقویت ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی  پیش از ظهر امروز در نشست فصلی ائمه جمعه استان آذربایجان غربی  ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس  به موضوع بیماری کرونا پرداخته و گفت: از آغاز بیماری منحوس کرونا در کشور  متأسفانه شاهد کاهش محسوس مراسمات دینی  و مذهبی و به تبع آن ضعف در حوزه اخلاق و معنویت در جامعه هستیم فلذا از خداوند متعال از صمیم  قلب بخواهیم تا زمینه دفع و رفع این بلا را فراهم کرده تا شاهد برگزاری مراسمات دینی در کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: ائمه جمعه در سراسر استان تلاش های زیادی در حوزه فضای مجازی  و  رسانه ای انجام داده اند که قابل تقدیر است  و یقینا اثرگذار خواهد بود فلذا ائمه محترم جمعه نیز چنانچه راهکارها و ایده های جدیدی در حوزه  ترویج معنویت و اخلاق  در جامعه مدنظر داشته باشند میتوانند ضمن اطلاع رسانی و تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی  زمینه اجرای برنامه ها را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در ادامه این نشست به ضرورت توجه جدی به آموزش و پرورش  و نظارت بر عملکرد آن تأکید کرده و گفت: حضور ائمه جمعه در شورای آموزش و پرورش برای  بررسی و نظارت بر عملکرد برنامه های آموزش و پرورش بسیار مهم و ضروری است فلذا ائمه محترم جمعه در سراسر استان با حضور جدی در این شورا ضمن همراهی با نظام آموزشی و تربیتی کشور و توجه به عدم اجرای سند 2030  در مدارس  میتوانند کمک خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی افزود: حضور ائمه جمعه در  شورای آموزش و پرورش میتواند موجب تقویت ارتباط بین آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در استان باشد چرا که تبلیغ و بیان اهمیت آموزش دینی در حوزه های علمیه از طریق آموزش و پرورش میتواند رغبت نسل جدید را برای حضور در حوزه های علمیه تقویت کند.

سید مهدی قریشی در ادامه سخنان خود به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی پرداخته و افزود: ائمه جمعه استان بعنوان رؤسای شوراهای فرهنگ عمومی باید دقت بیشتری در حوزه فرهنگ عمومی داشته باشند و پیوست های فرهنگی  فعالیت های مختلف عمرانی، شهری و حتی منطقه ای دولت و بخش های مختلف را مطالبه کنند تا در طولانی مدت شاهد تغییر فرهنگ عمومی در مناطق مختلف استان نباشیم.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی در استان پنج اولویت اصلی در حوزه فرهنگ برای  اجرایی شدن آماده شده و برای برنامه ریزی و اجرا از سوی دبیرخانه این شورا ابلاغ گردیده است فلذا امیدواریم ائمه محترم جمعه در استان ضمن توجه جدی به اولویت های فرهنگی در استان  زمینه برنامه ریزی های دقیق بصورت منطقه ای به  لحاظ فرهنگ هر منطقه را انجام داده و برای اجرایی شدن اقدامات لازم را صورت دهند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در پایان سخنان خود به ضرورت حفظ  همدلی و همکاری ائمه جمعه استان با مسئولین دولتی و اجرایی تأکید کرده و خاطرنشان کرد: قبول مسئولیت در نظام اسلامی و خدمت به مردم از توفیقات بزرگ الهی است و  موفقیت در عملکرد و یا عدم توانایی در انجام وظایف نباید موجب سرخوردگی و ناامیدی در مدیران شود و در کنار آن نباید مطالبات ائمه جمعه از مسئولین استانی، ملی و حتی شهرستانی موجب تقابل و ایجاد تنش یا دشمنی و کدورت شود بلکه ائمه جمعه باید محور همدلی و همبستگی و تقویت روحیه جهادی در بین مسئولین باشند.

وی افزود: ائمه جمعه محترم میتوانند ضمن انتقاد از عملکرد مدیریت های مختلف و ارائه  پیشنهادات برای بهبود شرایط کشور از ایجاد تقابل و شکاف بین خود و مسئولین جلوگیری کنند فلذا باید به این نکته توجه داشت که انتقاد نادرست و گاها  غیرمنصفانه نباید باعث سرخوردگی مدیران و لجبازی و فاصله گرفتن از نظام اسلامی منتهی شود چرا که همه مسئولین بعنوان خادمین و کارکنان نظام جمهوری اسلامی هستند و نسبت به توانایی های خود برای اعتلای کشور تلاش میکنند.

در ادامه این نشست جناب آقای سید یاسر موسوی معاونت اموال و املاک شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور  و ائمه جمعه استان به ارائه نظرات و تشریح برنامه های خود پرداختند./1500//210/خ

 

ارسال نظرات