۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۶۶۴۱۹۷
عضو شورای عالی حوزه های علمیه مطرح کرد؛

دفاع از ارزش‌های انقلابی؛ دغدغه آیت الله ممدوحی

دفاع از ارزش‌های انقلابی؛ دغدغه آیت الله ممدوحی
آیت الله رجبی با اشاره به سوابق انقلابی و فرهنگی آیت الله ممدوحی گفت: وی شاگردان و طلاب اخلاقی را تربیت کرده و همواره در مواضع خود از ارزش‌های انقلابی دفاع کرده است.

آیت الله محمود رجبی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شخصیت انقلابی و اخلاقی آیت الله حسن ممدوحی پرداخت و گفت: ایشان از اساتید با سابقه، ولایی و انقلابی در حوزه علمیه بود و یک شخصیت برجسته فرهنگی محسوب می شد که در عرصه های مختلفی به تدریس و تربیت شاگردان برجسته ای همت گماشته بود.

آیت الله رجبی بیان کرد: آیت الله ممدوحی از محضر استادان بزرگی در علم و اخلاق بهره مند شده بود و نزد بزرگانی مانند آیت الله محقق داماد، آیت الله گلپایگانی، آیت الله میرزا هاشم عاملی، آقا ضیاء، علامه طباطبایی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله مشکینی تلمذ و شاگردی کرده است.

وی با اشاره به سوابق انقلابی و فرهنگی آیت الله ممدوحی گفت: ایشان قبل از انقلاب همواره در سخنرانی خود از نهضت و انقلاب امام خمینی(ره) حمایت می کرد و به همین جهت تحت تعقیب ساواک قرار گرفته بود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان کرد: آیت الله ممدوحی بعد از انقلاب نیز با همان خط و مش از ارزش های انقلاب اسلامی و امام راحل دفاع می کرد و پس از ارتحال امام خمینی(ره) نیز همواره در اعلام مواضع خود مدافع انقلاب و ولایت فقیه بوده است.

آیت الله رجبی بیان کرد: آیت الله ممدوحی در تربیت شاگردان و طلاب اخلاقی و انقلابی کوشا بوده و همواره در جلسات جامعه مدرسین و سخنرانی های خود دغدغه های فرهنگی و دفاع از ارزش های انقلابی را مد نظر داشته است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله ممدوحی به نگارش آثار علمی و پژوهشی و ارزشمندی پرداخته بود، بیان کرد: این عالم بزرگوار تفسیر نهج البلاغه و شرح صحیفه سجادیه، شرح رساله الهیه علامه طباطبایی را تدوین کرده و همچنین در عرصه فلسفه، اخلاق، حکمت و حکومت  ولایت فقیه آثار ارزشمندی از وی به جای مانده است و امیدوارم آثاری که هنوز از وی منتشر نشده، گردآوری و به زودی به چاپ برسد./998/ت302/ف

ارسال نظرات