۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶
کد خبر: ۶۶۴۲۱۴
آیت الله شب زنده دار تأکید کرد؛

نشر علم بر اساس مقتضیات زمان؛ رسالت مهم حوزه‌های علمیه

نشر علم بر اساس مقتضیات زمان؛ رسالت مهم حوزه‌های علمیه
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به رسالات حوزه‌ گفت: نشر علم رسالت حوزه است و باید مقتضیات زمان برای مفید واقع شدن نشر مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو شورای عالی حوزه های علمیه در نخستین جلسه درس خارج خود در سال جدید تحصیلی با تأکید بر شکرگزاری برای نعمت تعلیم احکام اسلام بنا بر مذهب اهل بیت(ع)، گفت: قصد قربت و اخلاص در تعلیم احکام اسلامی به هدف تقرب به خداوند متعال و اهل بیت(ع) بسیار موثر است.

آیت الله شب زنده دار به تغییر شرایط درسی بر اثر بلیه عامه کرونا اشاره کرد و افزود: ان شاء الله خداوند متعال در برابر سختی ها و محدودیت های کنونی اذهان طلاب را به سمت مطالب عالیه رهنمون خواهد کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه هیچ یک از افعال خداوند متعال خالی از حکمت و الطاف خفیه نیست، عنوان کرد: یکی از درس های انتشار ویروس کرونا، پی بردن انسان ها به عمق ناتوانی و عجز خود بود.

استاد حوزه علمیه قم به راه های رسیدن به علم در کلام پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: سکوت، گوش دادن، حفظ مطالب، کتابت و در نهایت عمل کردن به علم کسب شده، مواردی است که پیامبر اکرم(ص) در حدیثی در کتاب شریف کافی به آن ها توجه داده است.

وی با بیان اینکه زکات علم، نشر آن است، ابراز کرد: این حدیث رسالت حوزه های علمیه را روشن ساخته است؛ البته باید در نشر علم مقتضیات زمان نیز برای مفید واقع شدن نشر مورد نظر قرار گیرد.

آیت الله شب زنده دار تاکید کرد: برای موفقیت در تحصیل باید مطالعه همراه با تدبر و محاسبه عقلی و نظری باشد؛ مجرد شنیدن و مطالعه بدون تدبر سبب فتح قله های علم نمی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت مباحثه قبل و بعد از فراگیری درس، گفت: طلاب سعی کنند قبل از حضور مسائل را برای خود محاسبه کنند اگر چه به یک نتیجه ظنی برسند؛ در این صورت تحصیل برای خود طلاب و اساتید استفاده بهینه خواهد داشت./1350/پ202/ق

ارسال نظرات