۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۶۶۴۲۴۰
رییس جمهور الجزایر:

حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است

حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است
رئیس جمهور الجزایر ضمن اعلام حمایت از مسئله فلسطین، تأکید کرد که نمی‌توان بر سر حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، چانه‌زنی کرد.
به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر بار دیگر از آرمان فلسطین حمایت کرد.

تبون شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) در نشست مجازی مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرد که حق ملت فلسطین در تشکیل کشوری به پایتختی قدس، غیر قابل چانه‌زنی است.

خبرگزاری صفا به نقل از رئیس جمهور الجزایر گزارش داد که «مسئله فلسطین برای الجزایر و ملتش، یک مسئله مقدس و مهم‌ترین مسئله باقی خواهد ماند».

وی خاطر نشان کرد: «بار دیگر حمایت ثابت خود را از ملت، آرمان عادلانه و حق غیر قابل تصرف فلسطین در تشکیل کشور مستقل و دارای حاکمیت، اعلام می‌کنیم».

تبون پیشتر هم گفته بود که از عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی استقبال نمی‌کند و رباط هم در این مسئله مشارکت نخواهد داشت.

وی تأکید کرد که «به جز تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف، هیچ راهی برای حل مسئله فلسطین وجود ندارد. اگر این کشور تشکیل شود، مشکل خاورمیانه حل خواهد شد».

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر جاری توافق عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی را امضا کردند؛ اقدامی که خشم گروههای فلسطین و ملل مسلمان را به همراه داشت و از آن تحت عنوان خیانت به مسئله فلسطین یاد شد./د102/ق
ارسال نظرات