۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۶۴۲۷۴
امام‌جمعه اهل سنت اسدیه:

امنیت مهم‌ترین و بالاترین ثمره خون شهدا است

امنیت مهم‌ترین و بالاترین ثمره خون شهدا است
خراسان جنوبی - آخوند عبداللهی گفت: نعمت امنیت مهم‌ترین و بالاترین ثمره خون شهدا است و ما باید قدردان این عزیزان و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، مولوی سید احمد عبداللهی، امام‌جمعه اهل سنت اسدیه، امروز در یادواره ۶ شهید شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: با دفاع مقدس استقلال و آزادی کشور تضمین شد.

وی افزود: جنگ تحمیلی ما دفاع مقدسی بود چراکه با این جنگ استقلال و آزادی کشور تضمین شد دست و دندان طمع استعمارگران هم از ایران کنده شد.

آخوند عبداللهی اضافه کرد: ذات اصلی جنگ ویرانگری و شهادت است و به همین دلیل جنگ به نفع هیچ کشوری نیست ولی زمانی که دشمنان انقلاب اسلامی با حمایت خود از صدام مهر تأییدی بر اقدامات صدام زدند ما مجبور به دفاع از سرزمین و آرمان‌های انقلاب بودیم.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی ملت ایران برای حفظ استقلال خود باجان و دل از سرزمین خود دفاع کرده و نگذاشتند تا کشورهای متخاصم و صدام طمع‌کار به ذره‌ای از خاک ایران دست یابند.

آخوند عبداللهی تصریح کرد: ملت ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله با دفاع مقدس خود به جهانیان فهماند که این ملت به‌هیچ‌عنوان زیر بار ظلم نمی‌رود و به خاطر اسلام و وطن از همه‌چیز خود می‌گذرد.

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس افزون بر اینکه روحیه ایستادگی و مقاومت ملت ایران را برای جهانیان به نمایش گذاشت وحدت و یکپارچگی ایرانیان را هم به استعمارگران نشان داد؛ چراکه در زمان جنگ تحمیلی برادران شیعه و سنی در کنار هم به دفاع از سرزمین خود پرداختند.

آخوند عبداللهی با اشاره به ثمرات خون شهیدان و دفاع مقدس، افزود: افزون بر وحدت شیعه و سنی نعمت امنیت هم مهم‌ترین و بالاترین ثمره خون شهدا است که ما امروزه از آن بهره می‌بریم.

وی اضافه کرد: شهدای دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان برای دفاع از مهین و استقلال کشور از جان‌ودل مایه گذاشتند و متجاوزان را با ذلت از میهن اسلامی بیرون کردند تا ما امروز با آسایش و آرامش در کنار هم زندگی کنیم.

امام‌جمعه اهل سنت اسدیه اظهار داشت: شهدا بر گردن ما حق زیادی دارند؛ چراکه آن‌ها بر سر عهد و پیمانی که باخدا بستند ثابت‌قدم، راسخ و پایدار بودند و ما باید قدردان این مردان وزنان حماسه‌آفرین بوده و ادامه‌دهنده راه آن‌ها باشیم./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات