۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۶۶۴۳۰۳
حجت الاسلام حسینی کیا:

چهره علمی آیت الله ممدوحی ناشناخته و نهفته است

چهره علمی آیت الله ممدوحی ناشناخته و نهفته است
نماینده مجلس با بیان اینکه چهره علمی آیت الله ممدوحی ناشناخته و نهفته است، گفت: ساده زیستی و تواضع آیت الله ممدوحی مانع معرفی شایسته چهره علمی ایشان به جامعه شد.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، نماینده مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، به تبیین شخصیت علمی، اخلاقی و انقلابی آیت الله حسن ممدوحی پرداخت و گفت: آیت الله ممدوحی شخصیت علمی شناسنامه دار بزرگ و جامع علم معقول و منقول بود.

حجت الاسلام حسینی کیا به اشاره تدوین آثار گرانسنگ و ارزشمند آیت الله ممدوحی بیان کرد: از ایشان شرح نهج البلاغه باقی مانده و همچنین این عالم بزرگوار تألیفاتی درباره شرح شناخت و شهود نفس دارد که برای پژوهشگران و طلاب بسیار قابل استفاده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی عمر خود را صرف تدریس معارف اهل بیت(ع) کرده بود، گفت: وی در اواخر عمر خود مدرسه علمیه ای در قم تأسیس کرد که طلاب از ابتدا با معارف اهل بیت(ع) و اخلاق اسلامی تربیت و پرورش یابند.

وی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی ساده زیستی در زندگی داشته است، گفت: آن مرحوم از چهره های بزرگ عملی جامعه محسوب می شد، اما ساده زیست، مهربان و صادق بود.

حجت الاسلام حسینی کیا بیان کرد: آیت الله ممدوحی نسبت به تبلیغ طلاب و اعزام روحانیون به مناطق محروم اهتمام جدی و کمک های فراوانی داشت و برخی شاگردان این عالم بزرگوار ائمه جمعه شهرستان ها و استادان حوزه علمیه هستند.

وی با بیان اینکه آیت الله ممدوحی در ولایت مداری و ولایت پذیری راسخ بود، گفت: ایشان از همان ابتدا از نیروهای انقلابی و همراه با انقلاب بودند و جزء یاران امام راحل شناخته می شد و همواره در سخنان خود حمایت و پشتیبان رهبر انقلاب و ارزشهای انقلابی بود.

وی با بیان اینکه ساده زیستی و تواضع آیت الله ممدوحی مانع معرفی شایسته چهره علمی ایشان به جامعه شد، گفت: بعد از رحلت ایشان باید چهره علمی و شخصیت اخلاقی آیت الله ممدوحی برای جامعه و مردم بیشتر شناخته و روشن خواهد شد./998/ت302/ق

ارسال نظرات