۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۶۶۴۳۹۰
آیت‌الله رشاد مطرح کرد؛

ضرورت چشم‌پوشی از سختی‌ها و مشقات دنیا در کلام امیرمؤمنان

ضرورت چشم‌پوشی از سختی‌ها و مشقات دنیا در کلام امیرمؤمنان
تهران - آیت‌الله رشاد با تأکید بر اینکه انسان باید نسبت به‌ دشواری های دنیا چشم‌پوشی داشته باشد، گفت: دنیا، عالم مشقت و سختی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، صبح امروز پیش از آغاز جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: امام علی(ع) فرمودند: چشم‌پوشی کن از دنیا در غیر این صورت هرگز خشنود نشده و راضی نخواهی بود.

رییس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران ادامه داد: دنیا ذاتاً عالم کلفت و مشقت است ازاین‌رو زندگی مادی انسان در عالم دنیا با مشقات، سختی‌ها و دشواری‌ها درآمیخته شده و اگر کسی توقع دارد که در دنیا با آسودگی، آسایش و آرامش زیست کند این توقع به‌جایی نیست.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) بابیان اینکه دنیا عالم زحمت و رنج است، عنوان کرد: زیرا دنیا نشئه مادی بوده و نشئه مادی، نشئه تزاحم است و اصولاً در عالم ماده هر عنصری با عنصر دیگر در حال تزاحم است و این‌گونه نیست که بتوان تزاحمات را حذف کرد.

آیت‌الله رشاد بیان داشت: هیچ مطلوب بدون مزاحم در عالم دنیا یافت نمی‌شود برای همین است که انسان همواره احساس ناکامی می‌کند و همواره گویی ذره‌ای از خاشاک و غبار در چشم آدمی هست که او را آزار می‌دهد زندگی انسان در عالم دنیا با این آزار و اذیت‌ها همراه است.

وی بیان کرد: انسان در عالم دنیا باید از هر آنچه به‌عنوان قضا مشاهده می‌کند چشم ببندد گویی در چشمش خار و ذرات خاک وجود دارد.

استاد اخلاق در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) مشاهده می‌کردند که حق ولایت غصب شده و مسیر دیانت به انحراف می‌رود اما مجبور بودند برای حفظ مصالح عامه و اهم چشم خود را به این شرایط ببندند و تحمل کنند؛ حضرت در این فراز به مردم توصیه می‌کنند که نسبت به سختی‌ها و دشواری‌ها چشم‌پوشی داشته باشند چراکه دنیا جای راحتی و آرامش نیست./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات